onsdag 29. april 2009

Wario World (GCN).


Intro: Wario World er det eneste eventyr-plattform spillet til Wario på Game Cube, men spillet ble tatt godt i mot av folk allikevel. Spillet kom til Europa den 20. Juni 2003.

Historie: Wario oppdager at han har ved en feil funnet en ond sort juvel ved navn "The Black Jewel" som forvandler alle skattene til Wario om til monstre og sender Wario til en annen dimensjon. Skattene stammer fra alle Wario Land spillene som Wario har funnet. Wario finner seg ikke i at The Black Jewel har forvandlet alle skattene til monstre og han drar ut på leting etter alle skattene sine igjen.

Hvordan spillet er: Det man skal gjøre er at du skal gå inn i en rekke verdener og finne skatter, edelstener (som du finner i et bonus level) og en del andre ting som er i de forskjellige verdenene. På slutten av hvert level møter du som vanlig en Boss du må slåss mot og spillet ser du i et 2D og 3D perspektiv. Av og til synes jeg spillet er så fargerik og solfylt at jeg får lyst til kalle dette et slags "Sommer spill."

Min mening om spillet: Spillet synes jeg er litt for kort og er et altfor lett spill, så jeg gir spillet en firer, men det vil ikke si at jeg hater spillet (dette har jeg sagt før i en annen anmeldelse). Ha det gøy med Wario World allikevel selv om det er et kort og lett spill.

1 kommentar:

  1. Fin anmeldelse! Den er velskrevet og gir en fin innføring i spillet. Jeg syns de blir bedre og bedre. Gleder meg til fortsettelsen, Erlend!

    SvarSlett