lørdag 2. mai 2009

Banjo Tooie (N64).


Banjo Tooie er det andre Banjo Kazooie spillet i rekken og ser ut til å ha blitt tatt veldig godt i mot av fansen. Spillet kom til Europa den 19. November 2000.

Plott: Spillet finner sted i Spiral Mountain, 2 år senere etter at Banjo og Kazooie slo Gruntilda fra det forrige spillet. Banjo Kazooie sitter hjemme og spiller Poker i stua med Bottles og Mumbo og har det gøy, men i mellomtiden har Grunty blitt funnet av søstrene sine som hjelper Gruntilda med å komme tilbake i livet (Gruntilda falt nemlig ned fra tårnet sitt og ble levende begravd under en stein som falt over hun etter at hun hadde landet i bakken). Gruntilda sprenger huset til Banjo og dreper Bottles i samme slengen. Banjo og Kazooie blir forbanna og bestemmer seg for å finne Gruntilda (som nå har stukket av til søstrenes leir) og bringe Bottles tilbake i live. Gruntilda ønsker så klart å ta over Spiral Mountain.

Gameplay: Spillet har samme mål og mening som det forrige spillet, og det er å samle på puslebrikker og gullnoter som du trenger for at du skal komme deg videre utover i spillet, men i dette spillet er det bare 90 puslebrikker og samle på og det er bare 8 verdener i spillet, hvilket betyr at dette spillet virker kortere enn Banjo Kazooie (N64), men verdene er blitt litt lengre enn vanlig. I dette spillet er det også flere nye ting å samle på og du får utforsket mye mer i dette spillet enn det forrige + det er flere nye personer å møte og snakke med.
Verdenene i spillet er designet veldig bra, men som jeg sa i sta så syntes jeg at de fleste er litt for store. Skal jeg være ærlig så synes jeg at det første spillet hadde passe størrelse på banene. Jeg har ellers ikke så mye mer å si om spillet bortsett fra at jeg kan garantere deg at siste boss i dette spillet er ikke til å spøke med fordi bossen er veldig vanskelig, du mister liv nesten hele tiden og bossen kommer med spørsmål midt i kampen og har 100 liv, mens du har ca. bare 8-9 liv. PS: flere folk på Youtube.com har kåret siste bossen i dette spillet som en av de vanskeligste gjennom tidene. Stol på meg!

Spillet er bra, men mangler litt av den samme Banjo Kazooie sjarmen som det forrige spillet hadde. Banene er litt for lange og man kan ikke utforske Gruntildas leir fordi resten av slottet hennes er sperret med steiner (inni). Jeg gir derfor spillet 6-.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar