mandag 25. mai 2009

Super Mario RPG (SNES).


Super Mario RPG er det første rollespillet til Mario. Spillet er ikke akkurat veldig kjent, men det er en klassiker. Spillets fulle tittel er Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars og Spillet kom til Europa den 13. Mai 1996.

Spillet begynner med at du spiller som Mario. Du begynner spillet inni Bowsers slott for å redde Princess Peach fra Bowsers klør, men når du har greid å slå Bowser, så kommer det et gigantisk sverd ned fra himmelen og sender Mario, Peach og Bowser til forskjellige steder i Mushroom Island. Sverdet sender i samme slengen 7 stjerner rundt øya av en merkelig grunn. Mario tror Peach er ennå i Bowsers slott og går derfor tilbake til slottet for å redde hun igjen, men når Mario kommer frem ødelegger sverdet broen til Bowsers slott og den eneste andre måten å komme fram til slottet på nå er å gå rundt hele øya og fram til baksiden av slottet.

Du skal for det meste gå rundt og slå fiender som er strødd rundt på øya og måten du skal drepe dem på er å drepe dem i et rollespill. På veien møter Mario en menneske lignene sopp som heter Mallow. Mallow får du muligheten til å spille som etter at du har hjulpet ham med noe (husker ikke helt hva). Mario møter også en Pinocchio lignene fyr som heter Geno. Geno får du også muligheten til å spille som etter at du har slått andre boss. Dette er heller ikke bare rollespill, det er også et platform spill fordi du skal gå rundt i landskapene og samle på skatter, penger og items som du oppdager oppå klipper og bakker. Yoshi dukker også opp i spillet, men det gjør ikke Luigi av en merkelig grunn.

Dette spillet synes jeg er et greit nok spill, men jeg synes ikke det er det beste Mario Spillet jeg har spilt, men jeg vil anbefale deg å prøve spillet for det er egentlig et bra spill (grafikken i spillet minner meg veldig om plastelina skal jeg være ærlig).
Karakter: 4

1 kommentar:

  1. Dette spillet husker jeg ikke, men jeg lærte mye av å lese anmeldelsen din. Du skriver godt, og kan mye!

    SvarSlett