onsdag 20. mai 2009

Flåklypa Spillet (PC).



I dag så skal jeg anmelde et norsk PC spill, så denne anmeldelsen blir litt spesiell. Spillet ble utgitt i Norge i 2001.

Spillet har samme handling som filmen, men er litt annerledes enn filmen selv. Spillet er et pek og klikk spill, men her så er du en hånd isteden for en pil. Du skal for det meste klikke på ting for å se hva som skjer. Hvis du klikker på et bok symbol, så dukker det opp en boks med skrift og hvis man leser hele boksen, så lærer man nemlig noe nytt. Hvis man klikker på et sprellemann symbol, så får du se en kort animasjon. Hvis man klikker på et terning/ et ark med tre-på-rad symbol, så får man spillet et spill eller prøve en aktivitet. Spillene har en stor betydning for spillet fordi hvis du får for eksempel samlet opp tilsammen 10000 poeng på et spill, så får man en gull medalje og noen bildeler.
Hva trenger man bildelene til? Du trenger dem for å bygge Il Tempo Gigante slik at du kan prøve et bilspill der man skal kjøre om kamp mot Rudolf Blodstrupmoen.

Det er 15 Spill og ca. 10/12 Aktiviteter å velge mellom. Hver av dem har forskjellig mål og krav på over hvor mange poeng du må få for at du skal få gullmedalje. Mitt favoritt Spill er den som heter "Reodors Dampdrevne Postsorterings Maskin" fordi den er et spill der du skal sortere brev inn i riktige bagger. F.eks. Brev som det står Norway på skal inn i Norske bagger og brev der det står Danmark på skal puttes inn i Danske bagger osv. Grunnen til at jeg liker dette spillet er fordi for hvert level som går, så blir det vanskeligere og det går fortere. Noe som gjør deg forferdelig stressa. Det spillet jeg minst liker av alle er et spill der Emanuel Desperados gambler med deg i spillet han kaller "Emanuels three cups and a ball." Der må du bare gjette på hvilken kopp ballen er gjemt i. Han snurrer og blander koppene og det er opp til deg å finne ballen. Grunnen til at jeg hater dette spillet er fordi for hver gang du klarer å gjette på hvor ballen er, så blander han koppene raskere, men problemet er at han gjør det for raskt, og for at du skal få gullmedalje, så må du klare å få 140000 poeng. La meg forklare det slik: La oss si du har kommet deg hele veien opp til 130000 poeng og du magler 10000 poeng. Plutselig bommer du en gang og du må starte helt på nytt. Dette vil bare gjøre deg sur og det er derfor jeg ikke liker Emanuels three cups and a ball" så godt.

Jeg elsker dette spillet fordi bakgrunnsmusikken er fantastisk og grafikken er bra til å være et Norsk PC spill og når du spiller dette spillet så føles det som om du er i selve spillet. Det er derfor jeg anmelder dette spillet fordi den fortjener det rett og slett. Det finnes bare 2 versjoner av spillet og det er vanlig og en Gullutgave der du kan se animasjoner med 3D briller.
Karakter: Perfekt 6.

2 kommentarer:

  1. En veldig god anmeldelse. Den inneholder mange interessante poenger, er godt skrevet og jeg lærte mye av å lese den. Jeg er imponert over alt du husker, Erlend!

    SvarSlett
  2. Enig. Blant de beste spillene jeg har spilt.

    SvarSlett