lørdag 18. april 2009

Super Mario 64 (N64).



Super Mario 64 er en av de mest kjente spillene gjennom tidene og er et av det store eventyrene til Mario. I dette spillet får du bare spille som Mario og ingen andre (Luigi er ikke en gang med i spillet) og kom til Europa den 1. Mars 1997.

Spillet handler om Mario som har blitt invitert til Princess Peach's slott for at han skal få en hyggelig bursdags feiring. Dessverre blir Peach kidnappet av Bowser og når Mario kommer inn i slottet så sier Bowser til Mario "No one's home. Now scram! Ha ha ha!" . Mario må nå gå gjennom hele slottet og hoppe inn i bilder av verdenene for å få tak i stjerner som han trenger for å komme videre i spillet. Det er 15 verdener i spillet og det er tilsammen 120 stjerner å finne i spillet. Når du har funnet alle så blir en kanon åpnet utenfor slottet som gjør at du kan komme deg til taket på slottet og her møter du Yoshi som forteller deg at spillet er over, men ikke moroa og han gir deg 100 ekstra liv og forsvinner. Den verdenen jeg liker best i spillet er første verden i spillet som heter "Bob-omb Battlefield." Hvorfor? Fordi denne banen er lett å kjenne igjen og fordi den er ganske gøy å være i. Den banen jeg ikke er så fornøyd med i spillet er den som heter "Tick Tock Clock." Grunnen til at jeg misliker denne banen er fordi det er så lett å falle ut + at det er så lite farger i denne banen. Alt ser så grått og kjedelig ut.

I spillet kan Mario forvandle seg til Metal Mario hvis han finner en grønn boks. Hvis Mario finner en rød boks så får han vinger på capsen og kan fly og hvis han finner en blå boks så blir han usynlig og kan gå gjennom vegger (Dette går bare ann på verdenen som heter "Big Boo's Haunted House"). Bowser møter du 3 ganger i spillet og måten du skal ta han på er slik: Først må du løpe bak ham og ta tak i halen hans, så må du snurre ham rundt et par ganger før du slipper ham mot en blå bombe.

Dette spillet synes jeg er verdens beste fordi alt ved spillet synes jeg er perfekt. Verdenes vanskelighetsgrader, bakgrunnsmusikken, gameplayet, nesten alt! Dette spillet vil jeg derfor gi en solid og perfekt 6'er.

1 kommentar:

  1. Jeg synes spillet fortjener en sekser; det er blant de beste spillene jeg har spilt (om ikke det beste) og et av de jeg har spilt flest ganger uten å gå lei av det. Om Super Mario 64 ikke får en sekser, hva skal få det da?

    Rent på skrivingen: Artikkelen kunne trengt litt mer personlige saker om hva du liker og ikke liker med spillet. Selve bakgrunnshistorien er ikke så viktig.

    Grunnen til at man har funnet så mange glitches i spillet er jo at det er et av de mest spilte spillene i historien; Mario 64 er ikke dårligere programmert enn andre spill, og jeg synes ikke det går ut over kvaliteten.

    SvarSlett