søndag 19. april 2009

Mario Party 1 (N64).



Mario Party er det første Mario Party spillet i serien og mario party spillene har blitt veldig populære rundt i verden. Mario Party kom ut i europa 9 mars 1999.

Historien begynner med at Mario, Luigi, Peach, Yoshi, Wario og Donkey Kong (D.K.) krangler om hvem som er best. Toad kommer da og tar dem med til et sted som heter Mushroom Village. Der forteller han at de kan finne opp en slags utfordring som gjør at de kan bevise hvem som er best. De går med på det og finner opp Mario Party.

Mario Party er som et brettspill på skjermen, men det som er så spesielt med Mario Party er at det kommer et mini-game etter at alle spillerne har hatt hver sin tur. Du kan velge mellom 6 baner, men du kan få 2 nye baner litt utover i spillet. Du kan dessverre bare velge mellom 6 personer du kan spille som i dette spillet og det er Mario, Luigi, Peach, Yoshi, Wario og Donkey Kong. Det er sånn ca. over 50 mini-spill i dette spillet og her er min personelige top 3 beste mini-games fra dette spillet:
1. Face lift
2. Mushroom Mix-Up
3. Coin Block Blitz
Spillet fortjener en 6- minus av meg fordi problemet med dette spillet er bare det at det finnes noen mini-games der du må snurre på spaken på håndkontrollen din og dette gjør at kontrollen din kan bli ødelagt og det er litt dumt om du skal spille spill som Super Mario 64 og mange andre spill.

1 kommentar:

  1. Mario Party er mitt favorittspill, og jeg gir alle spillene i serien 6. Det er artigst å spille uten bonusstjerner, for da kan den dårligste spilleren (meg) vinne med litt flaks.

    SvarSlett