søndag 4. oktober 2009

Mario Party 4 (GCN).



Hvis du lurer på hvor mange Mario Party spill det finnes, så finnes det tilsammen 10 Mario Party spill. Mario Party 1 (N64) til 8 (Wii), Mario Party Advance (GBA) og Mario Party DS. Jeg kommer til å anmelde Mario Party 8 og DS når de er blitt retro, men i dag så skal jeg anmelde Mario Party 4 (Nintendo Game Cube). Spillet kom til Europa den 29. November 2002.

Spillet har samme plott og mål som de forrige Mario Party spillene. Hvis du ikke vet hva det er så er det om å gjøre å få flere stjerner enn motstander'ne dine før f.eks. 20 runder har gått. Man kan også samle items for å komme et skritt videre, stjele stjerner osv. Det som er nytt med spillet er at det har dukket opp nye items som f.eks. en mega sopp som gjør deg dobbelt så stor + gjør at du for flytte dobbelt. Det er også en mini sopp som gjør at du kan komme deg gjennom piperør som er for små til å komme gjennom i vanlig størrelse. En annen ting er lotteriet. I lotteriet så kan man vinne penger så klart, men også items. For å vinne en av disse tingene så må man delta i et lotterispill som f.eks. skrapelodd eller snurre i et lykkehjul, men jeg kan garantere deg at det er sjeldent å vinne 1. plass premien fordi man må vite f.eks. nøyaktig hvilket lodd man skal velge og hvor fort du skal snurre på hjulet.
Du får et valg mellom å spille som kun 8 personer igjen (Mario, Luigi, Wario, Waluigi, Peach, Daisy, Yoshi og Donkey Kong), så det er ikke så mye å si om det. Mitt favoritt brett i spillet er den som heter Goomba's Greedy Galla fordi he så kan man vinne penger av og til og nesten gjette seg frem til hvor stjernen er og hvor du skal gå hen. Banen er som en labyrint og det er derfor jeg liker den så godt. Her er min top 3 liste av de mini-gamene jeg liker best:
1. Dungeon Duos
2. Booksquirm
3. Panel Panic

Jeg liker spillet veldig godt og den er verdt å prøve fordi den har liksom samme Mario Party sjarm som alltid. Bakgrunnsmusikken er OK, men litt irriterende etter en stund og mini-gamene er like gøye som alltid. Karakter: 6-

2 kommentarer:

  1. Jeg er enig med deg; jeg tror jeg vil si nummer fire er den beste av spillene til Gamecube.

    SvarSlett
  2. Enig med dere begge. Når jeg spiller Mario Party - uansett om det er blant de første eller siste - tenker jeg ikke på dem som retro. Dette er verdens beste spillserie, syns jeg. (Og du har den mest interessante bloggen, spør du meg).

    SvarSlett