onsdag 23. september 2009

Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble (SNES).



Donkey Kong Country 3 er det siste Donkey Kong Country spillet i serien. Spillet er bra, men når dette spillet kom, så hadde de fleste begynt å bli ganske lei Donkey Kong Country (litt enig skal jeg være ærlig). Men la oss nå komme i gang og anmelde dette spillet. Spillet kom til Europa den 19. Desember 1996.

Plot: Både Donkey Kong og Diddy Kong er blitt kidnappet av en ond robot ved navn KAOS, som egentlig er styrt av K. Rool (som i dette spillet heter Baron K. Roolenstein, og er forkledd som Dr. Frankenstein). Denne gangen er det opp til Dixie Kong å redde hennes venner. Som en erstatning for Diddy Kong så får Dixie Kong hjelp av hennes barnslige fetter ved navn Kiddy Kong (som jeg aldri har sett i noen flere spill utenom denne).

Gameplay: Spillet har samme plot som 1'ern og 2'ern. Du skal bare komme deg til slutten av hvert level og slå en boss på slutten av hver verden. Man skal også finne bananer, svære DK mynter og fullføre bonusbaner for å kunne komme et skritt videre i spillet også, så her er det ingen unnasluntring. Det som gjør at spillet ikke er helt topp er at den ikke helt har samme sjarm som DKC 1 og 2, og fordi spillet ikke har de samme gjenkjennilige fiendene som vi ser i DKC 1 og i DKC 2. Pluss at banene er ganske så kjedelige å være i, det skjer liksom aldri noe gøy i de. Min favoritt bane i dette spillet er den som heter Lake Orangatanga fordi det er det eneste stedet jeg syntes var ganske gøy å være i.

Jeg likte spillet, men jeg har gått lei av DKC nå. Dessuten så finnes det ikke noen flere Donkey Kong Country spill, så man kan si at jeg egentlig er ferdig med DKC trilogien. Donkey Kong Country 3's Karakter: 4

2 kommentarer:

  1. Har ikke spilt dette, men har ikke akkurat dilla på denne typen spill. Det er mer spennende å følge bloggen din. Du skriver på en måte som gjør at jeg alltid har lyst til å lese videre, og det er viktig når jeg ikke er kjempeinteressert i selve spillet. Du er veldig flink til å stille spørsmål og komme med svarene. Jeg skjønner ikke at du vet alt det du skriver om. Imponerende!

    SvarSlett
  2. Anmeld Donkey Kong 64; de klarte å ta seg opp igjen der :-)

    SvarSlett