mandag 14. september 2009

Pinball (NES).



Når det gjelder NES, hvilket spill husker du best? Super Mario Bros, Legend of Zelda eller Wrecking Crew. Det spillet jeg husker litt av er et spill som heter "Pinball." Pinball? Høres ikke det ut som et kjedelig navn til et videospill? Jeg var litt skeptisk selv, men da jeg spilte spillet, så ble jeg ikke så skuffet allikevel. Spillet jeg skal anmelde heter "Pinball" (NES) og kom til Europa den 9. Januar 1986.

Det man skal gjøre er akkurat som i vanlig pinball. Du skyter ut og prøver å holde ballen i spill så lenge du kan og prøver å få en god high-score. Det er egentlig ikke så mye å si om spillet bortsett fra at både Mario og Olivia (fra Skipper'n) er med i spillet. Hvor og når dukker de opp? Om du får ballen i et spesielt hull, så kommer du til en bonusbane der du flytter på Mario og prøver å få tak i så mange poeng så mulig før ballen bare triller ut/at du gjør en feil.
Gameplay: Du beveger den ene flipperen med A-knappen for å kontrollere venstre flipper og den andre flipperen med høyre (på D-paden). For å få poeng må du skyte på blinker, kort og bumpere. Om du misser ballen 3 ganger, så er det Game Over.

Spillet er bra, men jeg ble lei etter et par ganger, så alt jeg kan si er "du bør prøve det, men helst ikke spill spillet så ofte." Karakter: 4

1 kommentar:

  1. Jeg elsker flipper (som vi kalte det før), men det er kanskje morsomst å apille "ekte" flipper. Husker ikke dette spillet spesielt, men det er jo morsomt å spille "pinball" på konsoll også. Minst like morsomt er det å lese bloggene dine. Du er kjempeflink!

    SvarSlett