tirsdag 1. september 2009

Mario Bros. Arcade (Arkade).


Det stemmer. Jeg skal anmelde enda et arkade spill som jeg har spilt, men etter denne så lover jeg deg at jeg skal anmelde et spill som ikke er et arkade spill. Dette spillet kom ut i 1983. Hvilket betyr at dette spillet kom 2 år etter Donkey Kong Arcade.

Gameplay: I dette spillet så er målet å drepe alle fiendene på brettet før din motstander gjør det. Men du kan også spille alene, men da er målet å drepe så mange fiender så mulig før man dør selv. Om du spiller alene så kan du bare være Mario, men med to stykker så kan du og motstanderen velge om du eller han skal være Luigi eller Mario. Men nå tilbake om hva man skal gjøre i spillet.

For å drepe fiendene i spillet så må du stå under en plattform, så hoppe under dem å forte deg opp til dem, å så sparke dem. Det går også an å drepe fiendene ved å hoppe på en "POW" blokk. Fiendene i dette spillet er bare Koopa Troopa'er, krabber og bier så det ikke så mye å si om dem. Du kan få bonus poeng om du plukker opp penger som dukker opp av og til. For å ta pengene så hopper du på dem eller tar dem på samme måte som du gjør for å drepe fiendene. Det som jeg ikke helt er fornøyd med spillet er at hvis du blir truffet av en fiende 1 gang, så dør du, men du har heldigvis ekstra liv, men jeg skulle ønske man hadde en "lifebar." En annen ting jeg syntes var litt kjedelig med spillet er at om du kommer kjempelangt i spillet og dør, så starter man bare på nytt igjen på level 1. Dessuten blir spillet kjedelig etter en lang stund/at du har spilt et par ganger.

Konklusjon: Jeg likte spillet, men er ikke helt i top 10 lista vil jeg si. Dette spillet finnes også på NES og Game Boy Advance, som betyr at du får en eller annen gang en sjanse til å prøve spillet.
Karakter: 5-

1 kommentar:

  1. Er usikker på om jeg har spilt akkurat dette spillet, men det er jo ganske mange plattformspill som er like. Når man måtte begynne på nytt, varte spillene litt lengre. Det var vel også begrenset hvor omfattende spillene kunne være når lagringskapasiteten var begrenset og enkel grafikk tok mye plass. Det er jammen bra at man nå kan save spill og fortsette derfra når man mister livene. Det ble litt kjedelig når man spilte på rutinen fram til der man var sist, for så å få problemer (og dø) på det samme stedet. Takk for anmeldelsen!

    SvarSlett