lørdag 29. august 2009

Donkey Kong Arcade (Arkade).



Donkey Kong Arcade er et av Nintendos største klassikere. Dette spillet er blitt så kjent at jeg tror det ikke finnes noen i verden som ikke vet hva dette er. Dette spillet har blitt laget om igjen til et N64 spill kalt "Donkey Kong 64" (skal anmelde det spillet). Spillet ble utgitt i 1981.

Story: Når Jumpman (Første Versjon av Mario) behandler sin ape dårlig en dag, så flykter apen og samtidig kidnapper Jumpman/Marios kjæreste som heter Pauline. Pauline er ikke Peach, men en figur Nintendo ikke har brukt på evigheter.

Gameplay: Spillet starter med at apen (D.K.) klatrer opp en bygning med Pauline under armene sine. Etter det hopper han bort til sin plass og ler på en skikkelig 8-bit måte. Etter at du har sett det, så kan du endelig begynne spillet. Spillets mål er ganske enkelt. Man skal bare klatre seg oppover til Pauline mens man ungår: tønner, blå tønner, ildkuler og springfjærer som D.K. kaster på deg. Du kan også få poeng om du hopper over tønner eller at du plukker opp Pauline ting som f.eks. en Paraply/ en kake. Du kan også få bonus poeng om du plukker opp en hammer og slår tønner med den (Hammeren har blitt brukt i flere Nintendo spill t.o.m brukt som en parodi i TV-serier). Det finnes bare 4 leveler i dette spillet og de har til og med fått hvert sitt navn. level 1: 25m. Level 2: 50m. Level 3... Ja du skjønner sikkert tegninga nå. En ting jeg synes er teit med spiller er at hvis du faller, slår deg, kræsjer i hva som helst bare 1 gang, så er det Game Over.

Dette spillet finnes også på NES og som jeg sa i stad, så finnes den på Donkey Kong 64 så det er ikke for sent å prøve spillet. Konklusjon: Jeg likte spillet, men jeg syntes ikke det var verdens mest geniale spill + at hvis du klarer spillet en gang, så fortsetter spillet for alltid helt til du dør, så det ender opp med at du kanskje kjeder deg etter en stund. Karakter: 5-

1 kommentar:

  1. Dette er et av de mest klassiske spillene jeg vet. Da det kom ville nok jeg og mange andre ha gitt det en 6er, men nå er jeg enig i at det blir litt kjedelig etter en stund. Anmeldelsene dine er derimot ikke kjedelige. Gleder meg til å følge med på kommende anmeldelser. De blir bare bedre og bedre!

    SvarSlett