onsdag 5. august 2009

Mario Kart: Super Circuit (GBA).


Dette spillet er det 3'dje Mario Kart spillet i rekken, og er det første håndholdte Mario Kart spillet. I Japan heter dette spillet Mario Kart Advance, men her er den blitt kalt Mario Kart: Super Circuit. Spillet kom til Europa den 14. September 2001,mens i Japan kom den den 21. Juli (2001).

I Mario Kart: Super Circuit så får du nok en gang bare et valg mellom 8 personer (de samme som var med i Mario Kart 64) og det synes jeg er litt kjedelig fordi da virker det som om Nintendo ikke hadde noen store ide'er til dette spillet, men her så er det 5 cup'er og 4 i hver så det er tilsammen 20 baner i dette spillet (Akkurat som i Super Mario Kart). Du kan ikke heller velge biler i dette spillet. Du kan bare kjøre i de bilene fra Mario Kart 64.
Men nå tilbake om spillet. I Spillet skal du gjøre det samme som i Mario Kart 64 og Super Mario Kart. Du skal komme på første plass på alle banene og cup'ene og fullføre alle vanskelighetsgrader slik at du kan mekke spillet med god samvittighet. Så det er ikke så mye å snakke om spillet bortsett fra at jeg ble litt skuffet over at i Multiplayer mode så kan du bare spillet som Yoshi og du får heller ikke spille de banene som er i spillet. Du kan bare velge mellom Super Mario Kart baner, men ikke alle cup'ene heller, bare den første cup'en i Super Mario Kart og du kan jo bare forestille deg hvor dypt skuffet jeg ble over Multiplayer Mode.

Min konklusjon da er jo at dette spillet er en re-make av både Super Mario Kart og Mario Kart 64. Jeg likte spillet litt, men ikke mye. Jeg anbefaler deg å prøve spillet kun 1, 2 eller 3 ganger fordi dette spillet er ikke helt som du forventer.
Karakter: 3

1 kommentar:

  1. Hei Erlend. En fin anmeldelse. Du beskriver spillet godt, og forklarer hva som trekker karakteren ned til 3. Godt skrevet er den også. Bra!

    SvarSlett