fredag 14. august 2009

Virtual Boy og Mario's Tennis (VR32).



Rett før Nintendo 64 kom ut, kom det ut en konsoll i 1995 som liksom skulle være "framtidens spillkonsoll." "Virtual" Boy (originalt navn: Vr32) var en konsoll som liksom skulle få deg til å føles som om du var i spillene, men "Virtual" Boy var ikke så "Virtual" som folk trodde fordi
1. Spillene var i kun 2 farger: Rød og Svart.
2. Nesten alle spillene fikk ikke deg til å føles som om du var i spillet
3. Det var vanskelig og spille fordi du måtte se inn i konsollen og fordi man ikke kunne finne en behagelig måte å spille Virtual Boy på. Virtual Boy ble derfor en så stor flopp, at den gikk ut av produksjon etter 1 år. Vil du vite mer om Virtual Boy? Gå inn på Wikipedia eller gå inn på Cinemassacre.com og trykk på AVGN: 2008 episodes.

Grunnen til at jeg har snakket om Virtual Boy er fordi jeg har spilt et spill som heter Mario's Tennis, som jeg skal anmelde i dag. Spillet kom til Japan den 21. Juli 1995, mens i USA: 14. August 1995.

Spillet starter med at Mario skyter en Tennisball rett mot fjeset ditt og første gangen du spiller det (kanskje) så tror du faktisk at ballen skal treffe deg fordi starten av spillet fikk til den virtual effekten.
Gameplay: Det er for det meste Tennis, men du får et valg mellom kun Mario figurer. Reglene er også det samme som Tennis så det er egentlig ikke så mye å si om dette spillet bortsett fra at grafikken var skuffende, spillet var ikke så gøy som jeg trodde og jeg vil ikke anbefale deg å spille dette spillet. Spillet er kanskje vært å ha prøvd 1 gang, men ikke flere ganger etter det.
Karakter for Mario's Tennis: 3. Karakteren for Virtual Boy: 1

1 kommentar:

  1. Den konsollen hadde jeg aldri hørt om, men det skyldes vel at den forsvant på rekordtid. Bra "dobbelanmeldelse", selv om du verken var begeistret for konsollen eller spillet!

    SvarSlett