fredag 11. september 2009

Mario Party 3 (N64).



Mario Party 3 er det siste spillet som kom til Nintendo 64 så dette blir en litt spesiell anmeldelse. Spillet er oppfølgeren til Mario Party 1 og 2 og kom til Europa den 16. Januar 2002.

Gameplay: Det er om å gjøre å få tak i flere stjerner før dine motstandere gjør det. Spillet har 6 nye spillebrett å spille på, og det finnes flere nye mini-games å spille. Spillet ser ganske likt ut de andre, men her så kan du 1). samle opp til 3 items isteden for 1 og 2). Spille som 2 nye personer. De personene er Waluigi (Fra Mario Tennis 64) og Daisy (fra Super Mario Land), noe som gjør at du har et valg mellom 8 personer isteden for 6.

Spillet er gøy, men det som irriterer meg i spillet er dette: Om du lander på et Game Guy felt, så må man gi fra seg alle pengene og være med på et tåpelig gambling spill som f.eks. gjett hvilken Chain Chomp som kommer til å spise mest eller gjett hvor ballen kommer til å lande. Grunnen til at jeg misliker dette er fordi om du gjør den minste feil, så får du null og niks tilbake, så det er som om spillet bare ler av deg grundig, liksom "HA HA. Du tapte!"

Mitt favoritt brett i spillet er den som heter "Waluigi's Island" fordi her skjer det så mye rart som aldri er blitt gjort før i et Mario Party brett. Det er f.eks. et sted der du går rundt i ring og bare håper på å ikke utløse en bombe for ellers så mister man alle pengene om du lander på feil felt, og jeg liker den delen der du skal gjette på hvilken todelt vei du skal gå på fordi hvis man velger feil, så må man tilbake til start. Dette brettet skulle da heller blitt kalt "Waluigi's Traps of doom Island" fordi det skjer så mange ting du ikke vil skal skje. Når du spiller dette brettet så er det liksom bare å krysse fingrene dine å håpe på det beste.
Her er min top 4 liste av de mini-gamene jeg liker best:
1) Messy Memory
2) Picture Imperfect

3) Locked Out

4) Merry-go-chomp



Dette spillet er et av de beste spillene jeg har noen gang i hele mitt liv. Jeg blir aldri lei av spillet og jeg kan anbefale deg å prøve spillet med en gang fordi dette spillet er en klassiker. Karakter: Sterk 6'er

1 kommentar:

  1. Super anmeldelse! Jeg syns Mario Party-spillene er helt topp, men husker nok ikke så mye som du gjør. Utrolig at du for eksempel vet at Waluigi kom fra et annet spill og ble introdusert her! Det er skikkelig moro å følge bloggen din - du blir stadig bedre!

    SvarSlett