tirsdag 27. oktober 2009

Halloween Spesial: Resident Evil 1 (PS1).



"They have escaped into the mansion, where they thought it was safe. Yet!" Sier begynnelsen på et videospill som heter "Resident Evil." Resident Evil er et av de skumleste videospillene jeg har spilt i hele mitt liv. Siden det snart er Halloween så skal jeg i dag fortelle deg hva jeg synes om spillet. Spillet kom til Europa den 22. Mars 1996.

Plot og Gameplay: Spillet handler om en gruppe politifolk som har blitt sendt til et sted som heter Raccoon Forest for å etterforske en dødsulykke som fant sted der. Men etter at en av dem har blitt angrepet av et monster, flykter de andre (Chris Redfield, Jill Valentine og Barry Burton og noen andre som jeg ikke husker navnene på) til en herregård som ser trygt ut, men som egentlig er en ren dødsfelle.

På starten av spillet så får man velge om man har lyst til å spille som Jill, eller om man skal være Chris. Enten om du velger å være Chris eller Jill så blir spillets gjennomgang annerledes enn den andres.
I spillet skal man gå rundt å finne gjenstander som nøkler og amuletter for å åpne dører og hemmelige ganger. Målet for spillet er å komme seg ut av herregården og tilbake til sivilisasjonen. Herregården er diger, så det tar en stund å mekke spillet. Man kan også finne våpen for å drepe Zombier, hudløse bikkjer og mange andre monstre som skjuler seg inni denne herregården hvis man vil overleve eller beskytte seg

Det som jeg ikke er så fornøyd med spillet er bare det faktum at det er altfor skummelt. Her er et par hovedgrunner: 1). Alle zombiene og de hudløse bikkjene er så bra animert (til å være 32-bit) at hver gang jeg skal inn til en ny korridor, så pumper hjertet mitt raskere bare når jeg har fått åpnet døren. 2). Bakgrunnsmusikken er så skummel at når du kommer inn i et nytt rom, så ønsker du bare å komme deg ut av rommet så fort så mulig. 3). Hva enn du gjør så ikke prøv å åpne hovedinngangen fordi hvis du gjør det, så får du se noe som du kommer til å se i alle marerittene dine fremover. Helt til det har gått minst en uke.

Disse hovedtingene gjør at du ikke klarer å konsentrere deg om spillet, men at du bare venter på den neste skumle tingen som bare dukker opp for å skremme vettet av deg. La oss f.eks. si at du skal hente en gjenstand du trenger å plutselig så kommer det en skummel ting mot deg, du prøver å bruke våpenet, men du er for opptatt med å komme over sjokket. Zombien eller hva det nå enn er som prøver å drepe deg får tak i deg og du dør.

Hvis du dør 1 gang, så må man starte hele spillet på nytt (tuller ikke)! Det ødelegger alt fordi hvis du har kommet kjempelangt inn i spillet og dør, så må du gjøre alt på nytt. Du kan heldigvis lagre spillet hvis man finner noe som heter "Ink Ribbon" for så å finne en skrivemaskin. Men jeg synes fremdeles det er dumt at hvis man glemmer å lagre. Keep in mind, spillet er skummelt første gangen men spiller du det ofte, så blir det ikke lenger skummelt å spille spillet

Spillet er Ok, men er ganske skummelt og ikke helt lett, men jeg anbefaler spillet kun til de som liker skrekkspill og en god utfordring. Spill spillet (Hvis du tør!).
Karakter: 3

1 kommentar:

  1. Kjempefin åpning på anmeldelsen! Det setter tonen for et spill som det ikke er vanskelig å se at du egentlig likte godt. jeg tror du har trukket i karakteren fordi du ble litt skremt, og det er vel litt av poenget med dette spillet? Jeg er nok mer lettskremt enn deg, og tør derfor ikke en gang prøve. Men jeg ser gjerne en zombiefilm, som for eksempel "Return of the living dead". Bli med og se den da, hvis du tør!

    SvarSlett