torsdag 26. november 2009

Tony Hawk's Pro Skater 3 (PS2).



Som du sikkert vet så er Tony Hawk en av de mest kjente skaterne i verden. Grunnen til at jeg kjenner han er fordi jeg har sett han i en TV-serie fra MTV som heter "Jackass" og fordi jeg har spilt et skate spill med han i hovedrollen. Spillet heter "Tony Hawk's Pro Skater 3" og av alle Tony Hawk skate spillene, så synes jeg THPS3 (Forkortelse av Tony Hawk's Pro Skater 3) er en av de beste. Hvorfor? Det skal du få straks vite. Spillet ble gitt ut til Europa den 28. Oktober 2001.

Gameplay: Det er for det første i Multiplayer mode om å gjøre å få flere poeng enn motstanderen. For å få poeng må man gjøre kule stunt og triks for å imponere publikum. Jo bedre og proffe stuntene er, jo flere poeng får du. I Singleplayer Mode så handler det om å gjøre flest mulig oppdrag og en masse poeng før tiden er ute.
Oppdragene er forskjellig fra hver gang. Det er f.eks. oppdrag som innebærer å samle tilsammen ca. 4 eller 5 Tony Hawk 3 merker, skate over tyver eller rase ned alle flaggene på en viss bane.

Det som jeg synes er litt dumt med spillet er at det av og til er vanskelig å få til et stunt mest fordi av og til så reagerer ikke håndkontrollen hva du vil gjøre, og jeg kræsjer veldig ofte i vegger fordi spaken reagerer veldig sterkt på hvor jeg vil føre figuren min.
Med andre ord: Kontrollen er litt for følsom. Dessuten så synes jeg spillet mangler farger, noe som fører til at jeg synes dette spillet er ganske grått og små kjedelig.

Noe som jeg synes er ganske kult med spillet er at man kan lage sine egne skate-baner, og hvis man hører nøye etter, så kan man høre rocke-sanger som bakgrunnsmusikk i spillet. Du kan t.o.m. høre en av Motörheads mest kjente sanger. I dette spillet så kan man kun høre "Ace of Spades." Dette gjør derfor at jeg får lyst til å spille Tony Hawk 3 ofte. Selv om Ace of Spades er den eneste Motörhead sangen i spillet, så er den utrolig kul å høre på (skaff deg Motörhead albumet "Ace of Spades" så skjønner du sikkert hva jeg mener).

Konklusjon: Spillet er greit nok, men ikke perfekt. Den eneste grunnen til at jeg spiller spillet i dag er pga. Motörheads "Ace of Spades" som bakgrunnsmusikk på noen av banene. Kos deg ellers med THPS3.
Karakter: 4+

2 kommentarer:

  1. Godt innlegg.

    Du kan mene hva du vil, men selv ville jeg gitt spillet en femmer; jeg var ekspert i det og mekket hele spillet da jeg en gang fikk det, så kontrollen føles helt naturlig for meg :-P

    SvarSlett
  2. Jeg blir nesten svimmel av å kjøre rulletrapp, så skating er ikke noe for meg. Enig med deg: det tøffeste ved slike spill (skating, snowboard og slikt) er bakgrunnsmusikken. Metal og punk passer meg bra, uansett anledning! Fin anmeldelse, forresten. Du forklarer konseptet bra, og legger ut spørsmål som jeg blir nysgjerrig på svaret på (selv om jeg ikke lurte på det før jeg begynte å lese). Slike 'teasere' fungerer godt for å få folk til å lese videre. Bra!

    SvarSlett