onsdag 4. november 2009

Super Mario All-Stars (SNES).




Super Mario All-Stars er et Super Nintendo Entertainment System spill som er som en Mario Fest. Hvorfor? Det skal du straks få vite. Spillet kom til Europa den 16. Desember 1993.

Super Mario All-stars inneholder 4 spill som er ny animert til 16-bit: Super Mario Bros 1, Mario 2, Mario 3 og et nytt spill som heter "Super Mario Bros: The Lost Levels." Dette spillet var laget spesielt for de som ikke fikk tak i SMB 1-3 på NES. Så på den måten så kunne man f.eks. ikke bare få Super Mario Bros på Super Nintendo, men også en ny en og 2 andre i tillegg.
Gameplay på SMB 1-3: Spillene har samme level design, fiender, bosser og mål så det er ikke så mye å si om det, men når det gjelder grafikk, så har de gjort den litt "mer moderne" slik at man slipper 80-tallet på en måte. Det går så klart også ann å spille 2-player. Men nå lurer du kanskje ennå litt på hva "Super Mario Bros: The Lost Levels" er. Vel det skal jeg fortelle deg nå.

Super Mario Bros. The Lost Levels:
SMB the lost levels var egentlig den originale SMB2, men ble bare utgitt i Japan fordi Nintendo of America mente at Lost levels var for lik SMB og ble derfor aldri utgitt til Europa eller USA. Men når All-stars kom så fikk man endelig muligheten til å spille den ordentlige SMB2.
Gameplay: Du hopper som vanlig med A, løper om du holder inne B osv. Det som er litt annerledes med Lost Levels er at levelene er vanskeligere, lengre og har flere fiender enn det originale, så spillet er en utfordring. Den er ellers ganske lik SMB så jeg har ikke så mye mer å si om SMB: The Lost Levels.

Andre ting om All-Stars: Visste du at det fantes 2 versjoner av spillet? En med det nye Super Mario World, og en uten. På den måten så kunne man velge om man ville ha All-Stars og Wolrd hver for seg, eller om man ville ha det i et og samme spill. På en måte var det genialt, men det er opp til fansen hva de synes er genialt og ikke.

Konklusjon: Super Mario All-Stars var et bra spill synes jeg, men jeg foretrekker nok NES versjonene fordi jeg syntes de var mer originale og gjenkjennilige enn SNES. Ikke misforstå meg, men jeg bare sier at jeg anbefaler SMAS (forkortelse av Super Mario All-Stars) til de som aldri fikk tak i NES versjonene. Det er også kult at man fikk med 4/5 spill med i 1.
Karakter til SMAS (begge)+SMB The Lost Levels: 6-

1 kommentar:

  1. Disse spillene var helt ukjente for meg, så denne gangen er jeg mest imponert av hvor detaljerte kunnskaper du har om spillene. Du skriver på en måte som gjør at jeg har lyst til å lese svarene på de spørsmålene du stiller - jeg syns du bare blir bedre og bedre. Flott, Erlend! Dette er bra!

    SvarSlett