lørdag 7. november 2009

Buzz: The Hollywood Quiz (PS2).



Når det gjelder quizspillene på Play Station 2, så synes jeg The Hollywood Quiz er den beste. Hvorfor? Fordi den spørrer spørsmål om filmer, og jeg kan si så mye at jeg elsker å se gode filmer som f.eks. The Dark Knight, I am Legend, Terminator 2 osv. Jeg kommer kanskje til å anmelde filmer, men i dag så skal jeg anmelde Buzz: The Hollywood Quiz som kom til Europa den 19. Oktober 2007.

Plot og Gameplay: Det er for det meste bare om å gjøre å svare rett på de fleste spørsmål og samle opp flere poeng enn motstanderne dine. Du spiller med en Buzz håndkontroll som inneholder kun 5 knapper: En stor rød der det står BUZZ, og de andre er rektangel formet, små og er blå, oransje, grønn og gul.
Temaene på spørsmålene er så klart om film, men det er også spørsmål om skuespillere, regissører og om resten av filmteamet.
Hver runde er annerledes. Det er en runde der det gjelder å svare så raskest så mulig, holde deg i spillet så lenge du kan (siste runde), og en runde der det er slik at hvis du svarer riktig og raskest, så kan man skyte vekk et liv fra motstanderen helt til han/hun ikke er med i quizen lenger.

Konklusjon: Det som gjør at spillet er så gøy er fordi at man kan spille dette spillet med hele familien din, med venner og man kan faktisk spille opp til 8 personer hvis du har tilsammen 8 buzz kontrollere. Spørsmålene er egentlig ikke så vanskelige heller, men jeg anbefaler dessverre spillet kun til de familiene som liker å se på filmer veldig ofte. De familiene som ikke er så glad i å se film må dessverre finne seg i at spørsmålene er om filmer. Men jeg sier i hvertfall prøv spillet! Fordi hvis du gjør det, så kommer du og familien til å ha det kjempegøy!
Karakter: 6

1 kommentar:

  1. Jeg er utrolig glad i film, så dette er et spill som passer som hånd i hanske for meg. Jeg liker variasjonen i spillet, men blir litt stressa når det gjelder å svare raskest. Det hadde ikke gjort noe hvis det bare gjaldt å vite svaret etter en liten tenkepause - å spille skal jo være avslappende. Enig i at spillet passer best når hele familien ser en del film. Bra spill og anmeldelse. 6 til begge!

    SvarSlett