mandag 9. november 2009

Mario Pinball Land (GBA).



Dette er nok det første og siste Mario Pinball spillet noensinne laget. Hvorfor? Fordi det hørtes nok ut som en god idé på papiret, men hvis man prøver spillet som et videospill, så kan jeg garantere deg en ting: det blir ikke noe spesielt godt ut av det. I dag skal jeg fortelle deg litt om spillet Mario Pinball Land som kom til Game Boy Advance den 26. November 2004 (Europa).

Plot: Spillet handler om at Mario og Peach drar til en fornøyelsespark der det går ann å blir forvandlet til en Pinball og bli skutt på en blink ved hjelp av en kanon. Dette er så klart bare for moro skyld. Peach blir kidnappet av Bowser etter at hun ble "ved et uhell" skutt opp til Bowser av noen Goomba'er og det er så klart opp til Mario å redde Peach (litt av en Mario cliché).

Gameplay: Man skal for det meste på hvert brett skyte vekk alle fiendene for å få en stjerne, slik at man kan komme til flere verdener og drepe flere fiender (litt av et mønster). For å skyte Mario (som du spiller som)rundt, så trykker man på L for å kontrollere Venstre trigger og R for Høyre trigger.
Det finnes tilsammen kun 35 stjerner å få tak i spillet, så det er i hvert fall ikke langt.

Grunnen til at jeg ikke er så fornøyd med spillet er pga disse 2 tingene:
1). Om du er uforsiktig, så ruller Mario/ballen for fort rundt området du er på. Noe som fører til at du faller ut og dør altfor fort og må starte på nytt. Om du dør 3 ganger, så er det Game Over.
2). Det er nesten umulig å treffe fiendene og bossene fordi (som jeg sa netopp) du ruller for fort og klarer ikke å konsentrere deg.
Med andre ord: Det er litt komplisert å spille spillet.
Du får også i det minste items som kan hjelpe deg med å ikke død, treffe fiendene lettere osv.

Konklusjon: Spillet er Ok, men er altfor urolig vil jeg si. Bakgrunnsmusikken er også veldig irriterende. Det er faktsik ganske gøy første gangen man spiller, men dersom du spiller det mange nok ganger, så skjønner man etter hvert at spillet ikke er så gøy som man tror.
Jeg anbefaler kun dette spillet til de som er litt mer Mario fan og pinball fan enn meg (Ikke misforstå meg, jeg elsker Mario spillene, særlig Super Mario 64). Karakter: 3
Neste anmeldelse: Donkey Kong 64!

1 kommentar:

  1. God anmeldelse! Da jeg var liten elsket broren min og jeg flipperspill (som vi kalte det). Når vi var på Bogstad camping var vi i plastteltet og spilte flipperspill i timevis, mens sola skinte utenfor. Hvis faren min stoppet på en campingplass hvor vi visste at det ikke var flipperspill, ble det bråk. Derfor er det synd at Mario Pinball Land ikke var bedre.

    SvarSlett