fredag 20. november 2009

Mario Golf: Toadstool Tour (GCN).



Dette spillet er oppfølgeren til Mario Golf 64. Du husker kanskje at jeg syntes den første var bra, men ikke perfekt. Vel jeg kan si så mye at dette spillet er mye bedre. Hvorfor? Det får du vite når du leser denne anmeldelsen. Spillet kom til Europa den 18. Juni 2004.

Gameplay: Spillet er egentlig akkurat som vanlig golf, men du får et valg mellom 12 Mario figurer. Det går ann å mekke 4 andre etter at du har spilt spillet en del ganger. Det går ann å velge om du vil spille vanlig stroke play, doubles, near-pin-shot osv.
En ting som jeg synes er en forbedring med spillet er at det går lettere ann å skyte ballen i dette spillet enn i 64 spillet. I Mario Golf 64 måtte man først trykke A en gang for å velge styrke, og så en gang til for å se om du skyter bra eller dårlig. Noe som var irriterende fordi du måtte trykke A knappen konstant 2 ganger uten å gjøre feil, men i Toadstool Tour, så trykker man bare A én gang for å velge styrke (Det blir uansett perfekt hvis man skyter hardt nok). Så dette syntes jeg var en forbedring.
I spillet er det tilsammen ca. 7-8 baner, og hver av dem har faktisk utrolig god bakgrunnsmusikk. Bane designene er bra laget til og animert, så man for både en god bane å spille på + god, koselig bakgrunnsmusikk.

Det eneste jeg syntes var litt dumt med spillet var at det ikke var noen mini-golf i det hele tatt. I det forrige spillet var det, men her må du nesten nøye deg med at det bare er vanlig golf.
Selve hovedgrunnen til at jeg synes spillet er så bra er fordi jeg synes både golf og Mario spill er veldig gøy å spille. Når man spiller dette spillet så får man på en måte "det beste fra begge verdener."
Min favoritt bane i dette spillet er nok den første som heter "Lakitu Valley." Grunnen til at jeg synes denne banen er best er fordi den har beste bakgrunnsmusikk, beste design og vanskelighetsgrad. Min favoritt figur i dette spillet (og som jeg nesten alltid er i alle Mario spill) er Waluigi. Hvorfor?Jjeg vet ikke helt hvorfor jeg liker å være Waluigi. Jeg bare synes han er kul og morsom å være.

Konklusjon: Spillet er underholdene for både venner og familie. Spillets bakgrunnsmusikk er en av de beste jeg har hørt noengang og jeg spiller gjerne dette spillet hver dag. Jeg anbefaler spillet til både de som er fans av Super Mario og Golf.
Karakter: 6

1 kommentar:

  1. Super anmeldelse! Jeg spiller litt golf selv, og liker godt å spille golf på ulike konsoller. Dette er et spill som ikke er helt realistisk, men som du skriver: er koselig å spille. Det er enkelt å styre svingen, retning og styrke, og jeg slapper godt av når jeg spiller det. Golf skal være avslappende - også som dataspill! Terningkast 6 fra meg også!

    SvarSlett