tirsdag 1. desember 2009

Mario Party 7 (GCN).



Ja nå er det snart Jul, og i dag så skal jeg anmelde det siste Mario Party spillet til Game Cube. Mario Party 7. Som du sikkert vet så er dette det fjerde Mario Party spillet til Game Cube. Mario Party 8 har kommet til Nintendo Wii, men jeg kommer ikke til å anmelde Mario Party 8 før jeg har kommet til ca. anmeldelse nummer 102 eller noe. Så du må vente før den kommer. I mellomtiden skal jeg i dag anmelde 7'ern som kom til Europa den 10. Februar 2006.

Gameplay: Spillet har et enkelt mål, og det er å om å gjøre å få tak i flest stjerner før ca. 15-20 runder har gått. For å få tak i penger må du enten lande på en haug med blåe felt som gir deg 3 kroner hver gang du lander på dem eller så må man vinne over motstanderne dine i et mini-game som kommer på slutten av hver enkelt runde.
I dette spillet så går det ann kun å velge mellom 6 brett, noe som jeg synes er litt dumt fordi i Mario Party 1 (min 6. anmeldelse) så kunne man velge opptil 8 brett.
Når det gjelder figurer så kan man velge nå mellom 12 Mario-Figurer. De 2 nye man kan nå velge er Birdo (fra Mario 2) og Dry Bones (fra Mario 3). De 10 andre figurene er: Mario, Luigi, Wario, Waluigi, Peach, Yoshi, Toad, Daisy, Boo og Toadette.

Det som jeg synes er så bra med spillet er at det denne gangen ikke er så mange mic-spill med fordi hvis du husker min anmeldelse om Mario Party 6, så syntes jeg det var litt dumt med mic-spill fordi mic'en ikke alltid reagerte på hva du sa, men her så er det like greit at den ikke er så ofte med fordi den er egentlig ikke den beste Nintendo-oppfinnelsen skal jeg være ærlig.
En ting som er på en måte genialt med spillet denne gangen er at man kan spille opp til 8 spillere om gangen denne gangen. For å gjøre det så må to spillere dele håndkontrollen, men det synes jeg rett og slett er litt ofr billig. Hva med dette: hva om noen lagde en konsoll som gjorde at man kunne koble opptil 8 håndkontrollere til en og samme konsoll. Hadde ikke det vært mye bedre enn å dele 1 håndkontroller til 2 personer.
Mini-gamene denne gangen er litt bedre, men ellers er det ikke så mye å si omm dette spillet fordi dette spillet er veldig lik Mario Party 6.

Konklusjon: Jeg synes spilllet er bra og like klassisk som de andre Mario Party spillene, men dette spillet synes jeg er en smule dårligere enn Mario Party 1. Jeg anbefaler spillet til de som virkelig elsker Mario Party. Kos deg og ha en god Desember forresten!
Karakter: 6-

1 kommentar:

  1. Ha en god desember, du også! Artig at du la inn navn i ulike farger denne gangen - det har jeg ikke sett før! Jeg liker alle Mario Party-spillene, men er ikke så god til å huske forskjellene som du er. Alle får 6 av meg!

    SvarSlett