søndag 13. desember 2009

Super Smash Bros. Melee (GCN).



Dette spillet er det andre Super Smash Bros. Spillet i serien. Hvis du har lagt merke til det, så har Super Smash Bros. spillene bare kommet til selve konsollene, men det har aldri kommet 1 eneste Super Smash Bros. spill til noen av de håndholdte konsollene til Nintendo. Akkurat hvorfor vet jeg ikke, men kanksje det er gøyere å spille på stua enn i hvert sitt rom og spiller multiplayer mode via Wi-Fi connection'en. Men nok om det, nå skal jeg fortelle deg hva jeg syntes om SSBM (Super Smash Bros. Melee). Spillet kom til Europa den 24. Mai 2002.

Gameplay:
Spillet har samme mål som Super Smash Bros. (N64), og det er om å gjøre å banke opp motstanderne dine helt til de har kommet over 100% skade, og så prøve å slå dem ut av banen slik at man får poeng/ en solid ledelse. Når det gjelder spillemodus så kan man enten spille med tid og da er målet å beseire dem flest ganger før tiden er ute, eller så kan man spille med liv og da er målet å være den siste på brettet helt til alle er slått ut, eller så kan man spille med Coin mode og da er det om å gjøre å slå ut flest penger fra motstanderne dine. Den med flest penger har vunnet. Men skal jeg være ærlig, så spill med liv fordi det er den gøyeste modusen å spille med. De 2 andre er litt kjedelige skal jeg være ærlig.
Spillfigurer:
I dette spillet kan man nå få spille som disse nye figurene: Bowser og Peach fra Mario Spillene, Ice Climbers fra "Ice Climber", Falco fra Starfox spillene, Zelda, Sheik og Ganondorf fra Zelda spillene. Det finnes noen andre, men jeg nevner ikke alle fordi da ødelegger jeg spenningen hvis du har tenkt å prøve spillet.
Du kan også spille som de forrige figurene fra Super Smash Bros. som er Mario, DK, Link, Samus, C. Falcon, Pikachu, Kirby, Yoshi, Luigi, Fox, Jigglypuff og Ness. Men det som er litt dumt med SSBM er at når du spiller dette spillet første gangen, så er man nødt til å mekke Luigi og Jigglypuff igjen for å spille som dem. Hvorfor? Det vet jeg ikke, kanskje fordi Nintendo syntes nok det var en god ide, men jeg synes det ikke er noe gøy å mekke Luigi på nytt bare for å kunne spille som han.

Controls:
For å angripe motstanderne dine så bruker man A-knappen for vanlige angrep, spaken for å kontrollere figuren din, B-knappen for spesial angrep og for å hoppe trykker man opp på spaken.
Mine meninger om SSBM:
Det som jeg ikke er så helt fornøyd med spillet er at grafikken er litt fargeløs. Grunnen for dette er at de fleste figurene i spillet er animert slik at de skal se litt mer realistiske ut. Bakgrunnsmusikken er irriterende, men gir litt Nintendo stemning. En annen ting med spillet som jeg ikke er så 100% fornøyd med er at nå har programererne bestemt seg for at man skal nå kunne få muligheten til å samle på troféer slik at man kan se på dem osv. Grunnen til at jeg ikke liker dette helt er at det liksom skal være noe man må samle på for å mekke spillet med. I det forrige spillet handlet det bare om å mekke nye figurer og fullføre Classic-mode (Single-player) med alle figurene i spillet + beseire Master-Hand. Det er egentlig den spillemåten jeg liker best med Super Smash Bros. "Straight forward and simple."
Andre Ting:
Banene i spillet er bra laget, men jeg har ikke bestemt meg for hvilken jeg liker best. Ellers så har jeg ikke så mye mer å si om spillet uten å ødelgge mer spenning for deg som leser dette hvis du føler interrese for å prøve SSBM.

Konklusjon:
Spillet er bra, men ikke perfekt. Jeg synes også spillet er litte granne for langt. Mest fordi det er flere figure med og det er mer å gjøre enn det forrige Super Smash Bros. spillet. Men jeg foreslår at du prøver spillet fordi den er like klassisk som det første. Kos deg og takk for at du leste min anmeldelse!
Karakter for Super Smash Bros. Melee: 5

1 kommentar:

  1. Hei Erlend! Det er jeg som bør takke, som kan lese de fine anmeldelsene dine. Enig i at bakgrunnsmusikken til dette spillet er irriterende! For oss som ikke spiller, gjelder det forresten alle lydene i dette spillet. Jeg sloss mye da jeg var liten, men liker likevel ikke (eller kanskje nettopp derfor) ikke å spille når poenget er slåssing. Fin anmeldelse, uansett!

    SvarSlett