lørdag 5. desember 2009

Donkey Konga 1 (GCN).



Dette spillet er på en måte som Guitar Hero, men her så bruker man et bongo-Donkey Kong-tromme sett isteden for en trådløs gitar. Når det gjelder Donkey Kong spill i dag så husker du sikkert at jeg sa de ikke er så gode, men Donkey Kong Country 1,2,3 og DK64 husker du sikkert at jeg likte. Hvis du lurer på hva jeg synes om Donkey Konga så skal du få vite det i dag. Spillet ble utgitt til Europa den 15. Oktober 2004.

Gameplay:
I spillet er det om å gjøre å spille en sang så bra man kan. Hver sang du spiller inneholder farger og symboler du skal treffe riktig. Hvis man ser en rød sirkel, så betyr det at man skal slå på høyre tromme. Hvis det er en gul sirkel som dukker opp, så er det venstre tromme man skal slå. Men ser du en lilla sirkel, så betyr det at man skal slå begge trommene samtidig. Ser man en lyseblå stjerne, så betyr det at man skal klappe med hendene. Hvordan vet spillet at man klapper? DK-tromme settet har en innebygd sensor slik at hver gang man klapper, så reagerer den på det. Men det eneste problemet er at sensoren er litt for sterk fordi hvis man lager noe som høres ut som et klapp eller hvis man bare dytter litt hardt nok på trommesettet, så tror spillet at du klapper.
Du kan jo tenke deg hvor irriterende det er hvis man har kommet langt og bra i sangen, men så plutselig reagerer sensoren på en veldig liten tabbe.
Kort sagt: Litt for god sensor.

Hver gang man har spilt ferdig en sang så tjener man poeng. Med poengene så kan kjøpe nye sanger, tillegsmateriale osv.
Det som jeg ikke er så helt fornøyd med spillet er at mange av sangene er ganske kjedelige, litt lange og det finnes ingen rocke sanger fra AC/DC, Rammstein, Metallica, Motörhead osv. Det er for det meste sånne bongo sanger/ sanger der man hører trommene litt tydelige. Jeg kan si så mye at jeg hadde blitt litt fornøyd hvis det var noen rockesanger med i spillet, men ellers er spillet greit nok.
Multiplayer mode i dette spillet er lett. Det er bare om å gjøre å få flere poeng enn motstander'n din. Men ellers er det egentlig ikke så mye mer å si om dette spillet.

Konklusjon:
Spillet er Ok, har på en måte samme spillemåte som Guitar Hero, men trommene har litt for gode sensorer. Dette spillet anbefaler jeg deg å prøve, men det er bare hvis man vil ha en utfordring og hvis man har lyst til å lære seg å spille Bongo trommer.
Karakter: 4
Neste anmeldelse: Eye Toy Play!

1 kommentar:

  1. Litt forsinket: Gratulerer med dagen som var den 5. desember! Artig bruk av farger, denne gangen også. Likte også at du annonserte temaet for neste anmeldelse - da går det an å glede seg litt til den kommer. Veldig bra skrevet, enda en gang. Jeg likte spesielt godt forklaringen din til den alt for følsomme sensoren. jeg skjønner godt at det er frustrerende at slike småfeil skal føre til at resultatet blir dårligere. Selv blir jeg stresset av slike spill, og har spilt dette lite. Ingen karakter fra meg, altså.

    SvarSlett