onsdag 9. desember 2009

Eye Toy Play 1 (PS2).




Hvis du lurer på hva Eye Toy er, så skal jeg fortelle deg om det og om Spillet "Eye Toy Play."
Eye Toy er et kamera som brukes for å kunne spille de Play Station 2 spillene som ikke kan bli spilt med vanlig håndkontroll. Hovedgrunnen for dette er fordi at man skulle få litt mer bevegelse med kroppen når man spiller videospill. Hvis man har lagt merke til det, så sitter vi konstant på rumpa når vi spiller f.eks. Nintendo 64, Xbox 360 osv. Men med dette kameraet så kunne vi få litt mer trening og bevegelse med kroppen fordi hvis vi bare sitter hele dagen, så blir vi feite og late.
Men nå om Eye Toy Play. Spillet ble utgitt i Europa den 4. Juli 2003.

Gameplay: Som jeg sa i sta så går det ikke ann å bruke den vanlige håndkontrollen for å spille dette spillet, men her så bruker man armene og kroppen for å spille. Det finnes 12 forskjellige spill i dette spillet.
I f.eks. spillet "Kung Foo" så skal man bruke armene for å slå vekk ninjaer og samuraier. Blir du truffet 3 ganger så er det Game Over.
I spillet "Wishi Washi" så er målet og vaske flest vinduer. For å vaske dem så kan man enten bruke hendene (som går litt for tregt) eller så kan man bruke hele kroppen din og hoppe vilt mens man vifter med armene fordi da går det litt raskere.
Et siste eksempel: I "Boxing Chump" så er målet å knocke ut roboten. For å gjøre det så bruker du armene ikke noe annet. Trikset for å vinne her er bare å slå vilt mot roboten hele tiden, så dør han før eller senere.

Spiller man mot familien eller vennene dine så er det om å gjøre å vinne flest spill og samle flere poeng enn motstanderne dine. Den som har samlet flest poeng og vunnet flest ganger hra vunnet Eye Toy Play.

Det som er litt dumt med dette spillet er at av og til så reagerer ikke kameraet på hva du gjør mest fordi man bør enten spille dette spillet på dagtid, eller så man ha bedre lys på stua/rommet. En annen ting man må huske før man skal spille spillet er at man bør sørge for å ha god plass i stua/rommet ellers så kan du slå henda dine osv.

Spillet er ellers greit å spille, men det er ellers ikke så mye mer å si om dette spillet. Jeg vet at jeg også bare har nevnt 3 av spillene som er i dette spillet, men grunnen til at jeg ikke nevner alle er fordi man skal kunne glede seg til noe + jeg vil ikke ødelegge all spending hvis du har tenkt å prøve dette spillet.
Konklusjon: Spillet er bra og jeg anbefaler dette spillet for alle familier i dette landet fordi du kommer til å få en helaften med moro og bevegelse.
Karakter: 5

2 kommentarer:

  1. EyeToy Play 1 var nok det morsomste i sjangeren; konseptet hadde ikke så lang levetid.

    SvarSlett
  2. Denne gangen er jeg enig med Eirik. Jeg syns faktisk anmeldelsen er bedre enn spillet. For å få godt bilde måtte man ha mye lys, og selv da var bildet grått og bevegelsene trege. Nei, da syns jeg spill som Wii Sports er bedre om man vil bevege seg når man spiller. Men som sagt: Fin anmeldelse!

    SvarSlett