onsdag 16. desember 2009

Pokémon Stadium (N64).



Ja nå nærmer det seg Jul og i dag så har jeg en ny anmeldelse som du kan ha det gøy med. Dagens spill er "Pokémon Stadium" til Nintendo 64. Som du sikkert vet så er jeg ikke noe særlig Pokémon fan, men jeg har prøvd en del av spillene og skal jeg være ærlig, så synes jeg at dette spillet er nok en av de beste i Pokémon serien. Spillet ble utgitt i Japan den 30. April 1999, men her i Europa så kom den i 2000 på den 31. Desember.

Plott og gameplay:
Spillet har ikke noen storyline (dvs. et adventure mode som i Super Mario 64 der plottet er å redde Peach fra Bowser og samle på stjerner), men det gjør egentlig ikke så mye fordi målet med dette spillet er bare å utfordre vennene dine til en Pokémon kamp og velge dine favoritt Pokémon. Hver kamp er i en RPG style og målet med en Pokémon kamp er å slå ut alle motstanderens Pokémon før han beseirer alle dine.

Kid's Club:
Dersom du er blitt lei av å besiere motstanderne dine i en vanlig Pokémon kamp, så kan man prøve Kid's Club. Kid's Club er et sted der man kan spille 9 forskjellige Mini-games (nesten som i Mario Party). Her er 1 eksempel: I et Mini-game er målet å få Ratata (en av de mange Pokémon'ene) til enden av et race. Får å få han til å løpe må du trykke på A så raskt du kan. Av og til kan det dukke opp en hindring som du må hoppe over for å kunne løpe videre. For å hoppe så må du trykke "opp" på D-paden på håndkontrollen din.
Single-Player Mode:
Det finnes en Single-player mode der målet er å beseire alle Gymlederne/Pokémon lederne slik at man kan få spille som Mewtwo.

Konklusjon:
Ellers er det ikke noe mer å si om dette spillet bortsett fra grafikken i spillet er veldig bra, musikken er Ok, men en smule irriterende. Det føles litte granne stiff å spille spillet av og til fordi noen ganger så reagerer ikke spillet helt riktig på hva du gjør. Spillet er ellers ganske artig så mitt forslag er at du bør prøve dette spillet (men det er bare hvis du liker Pokémon altså).
Karakter: 5+

1 kommentar:

  1. Jeg er ingen Pokemon-fan, for å si det mildt, og har aldri spilt spillet (bare hørt det). Utrolig enerverende! Jeg gleder meg også til jul, og er spent på hvilke anmeldelser du kommer med i den forbindelse!

    SvarSlett