fredag 26. mars 2010

Supersonic Racers (PS1).



Si meg, har du noen gang hørt om "Supersonic Racers" på Play Station 1? Det har du nok ikke fordi dette videospillet er ikke fullt så populær og folk jeg kjenner, snakker aldri om dette spillet heller.
Dette spillet er for det første et av de første videospillene jeg spilte da jeg var barn. For det andre så var det vanskelig å finne ut når spillet ble utgitt, men jeg tror den ble utgitt i 1996 eller noe rundt 90-tallet.

Gameplay:
Spillet er som et helt vanlig racerspill som f.eks. Mario Kart eller Forza der målet er å gjøre sitt beste på å fullføre hvert løp og komme på førsteplass. Det er ca. over 10-15 baner å spille på og hver av dem har hver sin bakgrunn og sted. Man kan f.eks. kjøre i ville vesten, sjørøver øya, under havet eller ved den skumle herregården.

Spillets grafikk får alt til å se ut som en tegnefilm, lydeffektene passer bra og bakgrunnsmusikken (dette bare må jeg få sagt) synes jeg er verdens beste. Det er ikke tull heller, den er så catchy og nydelig laget at jeg vil nærmest putte alle bakgrunnsmusikkene til dette spillet inne i iPod'en min.
Ellers fungerer som et vanlig bilspill, men nå er det på tide og fortelle om hovedproblemet med spillet.

Det som gjør at spillet ikke er fullt så god (synes jeg) er kontrollen i spillet. Du kjører litt for raskt og når du svinger til høyre eller venstre, så føles det glatt og vanskelig. Det jeg mener er at hver gang du kjører et nytt løp, så føles det ut som å kjøre et vått/glatt såpestykke på glatt is. Det er som om ingen testet kontrollene i spillet. Gassingen fungerer greit og bremsingen også, men det er styringen det er noe i veien med. Det er også et problem med kameravinkelen fordi når du spiller 2-player mode så er det overhead og forholder seg på det samme stedet hele tiden, men spiller du 1-player mode, så følger kameraet etter og du kjører saktere og svinger bedre (gjelder kunn Grand Prix).

Konklusjon: Spillet er OK, men det er 2-player mode som er hovedproblemet med spillet. Hvis de hadde programert sving kontrollen og kameravinkelen bedre, så hadde dette spillet fått en femmer eller no', men siden de ikke gjorde det så gir jeg spillet 3+ (spillet skulle egentlig fått 3-, men får en pluss i karakteren pga bakgrunnsmusikken).
PS: du kan finne 1 bakgrunnsmusikk til dette spillet hvis du går inn på YouTube eller Wikipedia og søker på "supersonic racers ps1 (wild west)" fordi da får du bevis anngående bakgrunnsmusikken i spillet.

1 kommentar:

  1. Enig i at musikken er topp! Den lever opp til navnet, og høres ut som musikken til en god spagetti-western. Jeg husker også spillet, og at det var vanskelig å kontrollere bilene. Enig i karaktersettingen din, med andre ord. God påskeferie, forresten!

    SvarSlett