onsdag 17. mars 2010

Blazing Dragons (PS1).


Når det gjelder pek og klikk spill, så finnes det en del der ute, men i dag skal jeg anmelde et spill folk ikke snakker så mye om idag. Spilltes navn: Blazing Dragons. Spillet ble utgitt i 1996 og var det andre pek og klikk spillet jeg spilte noen gang (det første pek og klikk spillet jeg spilte var Santazia hvis du lurer på det).

Plott: Spillet handler om den oppfinnsomme dragen Flicker. Flicker prøver og få giftet seg med drageprinsessen Flame, men siden Flicker ikke er ridder, så er hun blitt lovet bort til den ridderen som vinner dragemesterskapet. Flickers mål i spillet er å først bli en squire, for så å bli ridder slik at han kan vinne mesterskapet og få Flame som sin kone. Det eneste som står i veien for dem er at den onde Sir George prøver å vinne tronen ved at han melder seg også på turneringen, men siden han er menneske og ikke drage bestemmer han seg for å bygge en drage.

Kort fortalt: Flicker må stoppe Sir George fra å vinne tronen ved å forhindre han i å bli ferdig med dragen, så må du hjelpe Flicker med å bli en ridder, slik at han kan få bli med på turneringen og vinne prinsessen.

Gameplay: I spillet så kan man ikke styre eller hoppe med Flicker. Du bruker en "mus" for å gaide Flicker til de stedene du vil. Du må også plukke opp gjenstander som kjøttbein, hakke, fjær osv. som du skal bruke for å hjelpe folk, komme deg videre i spillet med og komme til steder du ikke kan nå. Du bruker enten direction-pad'en (D-pad'en) eller spaken for å styre "musen" og du klikker eller tar på ting med X.

Spillets grafikk får alt til å se ut som en tegnefilm, noe som jeg synes ser ganske fint ut. Det er lett å peke og klikke på ting og bakgrunnsmusikken synes jeg er en av de beste videospill-bakgrunnsmusikkene jeg har hørt noen gang.
Det jeg ikke helt likte med spillet var at det var litt for lett. Jeg vet det kan være litt vanskelig på starten av noen spill fordi da vet man ikke hva man skal gjøre eller hvor man skal, men hvis man spiller spillet en del ganger, så er spillet egentlig ingen big deal å fullføre. Jeg for eksempel klarte en gang å fullføre spillet på 46 minutter og 54 sekunder. Dette er ikke tull det jeg skriver. Det er faktisk sant at jeg klarte spillet på så kort tid!
En annen ting jeg ikke likte med spillet er at det er noen folk i spillet som ikke sier noe som er spesielt morsomt eller interessant. En annen ting er at spillet blir veldig kjedelig å spille dersom du mekker det mer enn 1 gang. Mitt eneste forslag er at du mekker det 1 gang og så venter man noen år før du mekker det igjen.

Det er ellers ikke noe mer spesielt å si om spillet bortsett fra at Terry Jones fra Monthy Python har stemmen til noen personer i dette spillet. Noe som er litt gøy å tenke på mens man spiller Blazing Dragons.
Konklusjon: Spillet er Ok, men kunne vært litt lengre og mer utfordrene synes jeg. Det var gøy å spille det og anbefales å spilles, men ikke så ofte.
Karakter: 4-

1 kommentar:

  1. Ante ikke at Terry Jones hadde lagt stemme på spillet, så det var litt artig! Jeg syns også at spill som ser ut som tegneserier er litt artige, og for mindre barn passer det jo godt med enkel og oversiktlig grafikk (selv om det kanskje passer enda bedre for oss voksne). Fin anmeldelse, som har en fin innledning og mange informative poenger underveis. Bra!

    SvarSlett