tirsdag 9. mars 2010

Carmageddon 64 (N64).



Når det gjelder bilspill, så er denne en av de spillene jeg synes er merkelig. Det vil ikke si at jeg synes de er dårlige, men det vil si at jeg synes de ikke helt er noe for meg. Men nok om det, her skal det anmeldes. Carmageddon kom på konsoller som Game Boy Color, Play Station 1 og N64. Den versjonen jeg har spilt er Nintendo 64 versjonen som ble utgitt til Europa på starten av 2000-tallet.

Spillet er ikke et helt vanlig bilspill der man kjører om kapp som i Mario Kart eller Forza eller noe. Dette spillet er det første voldelige bilspillet hvor målet er å kjøre over zombier og sivilfolk slik at det kommer blod ut av dem. Jo flere man kjører over, jo flere poeng scorer man. Det går ann å velge den modusen eller på kjøre om kapp som i vanlige bilspill. Ellers så er det ikke noe mer å si om hva som er målet med spillet.
Grafikken i spillet er Ok, ikke spektakulært eller fantastisk bare Ok. Lyd og musikk fungerte helt fint, bortsett fra musikken fordi den er kjedelig og bare slurvete å høre på.

Jeg har ellers ikke noe mer å si om spillet fordi 1). jeg får ikke spilt den så ofte, og 2). fordi jeg syntes dette spillet ikke passet for meg. Jeg anbefaler spillet til de som liker den her type spillkategori, men jeg var ikke så kjempefornøyd med å spille spillet. Men den var Ok å ha spilt.
Karakter: 3

2 kommentarer:

  1. Jeg har spilt Carmageddon selv, og jeg ble ikke spesielt imponert over det. Enig i treeren.

    SvarSlett
  2. Jeg ble ikke akkurat fristet til å prøve spillet etter å ha lest anmeldelsen din, selv om jeg både liker bilspill og zombier (i hvert fall på film). Jeg vil heller spille de første bilspillene (Pole Position) eller de nyeste - som er så gode at det nesten er som å kjøre på ordentlig.

    SvarSlett