onsdag 3. mars 2010

The Simpson's Hit & Run (PS2).




Jeg har allerede snakket om The Simpson's Road Rage, men denne gangen skal jeg anmelde et Simpson spill som også har noe med biler. Jeg vet det finnes flere Simpson spill som Krusty's Funhouse (NES), The Simpson's Game som finnes på nesten alle konsollene vi har idag og Bart vs. the World (NES). Men de skal jeg anmelde en eller annen dag, men nå er det om The Simpson's Hit & Run som kom på bl.a. Game Cube, PS2 og Xbox (den første ikke 360). Spillet kom til Europa den 24. Oktober 2003.

Spillets mål er å fullføre 7 oppdrag på vært level som innebærer å frakte noen ting til et sted eller hente en viss person eller noe som innebærer et race mot noen. Hvert oppdrag kan du gjøre når som helst akkurat som i Grand Theft Auto spillene (fordi dette spillet er nærmest en kopi av GTA) og man kan også samle på kort som gir deg noe spesielt hvis du finner alle i hele spillet. Hva er det spesielle man får? Det røper jeg ikke fordi jeg vil ikke gi deg for mye spoilers. Det finnes også Bonus oppdrag som man kan vinne en ny bil på eller nye klær slik at man slipper de samme klærne til f.eks. Homer Simpson.
Det er 7 leveler tilsammen i spillet og man kan spille som 5 personer i spillet. De 5 personene er Homer, Bart, Lisa, Marge og Apu, men de kan man kun spille i hvert sitt level. Man kan kun spille som Lisa, Marge og Apu i level 3, 4 og 5, men Bart kan man spille om igjen i level 2 og 6 og Homer får du også spilt om igjen i level 1 og 7.

Spillets grafikk er klin likt The Simpson's Road Rage noe som er greit nok, men tenker ikke så mye på det. Lydeffektene og musikken er sånn passe men ikke så interessante å høre på.
Det jeg ikke helt liker med spillet er at du ikke kan drepe noen som i GTA. Her så kan man f.eks. sparke og dytte en person så mye man vil, men de dør aldri. Det hadde vært gøy å ha muligheten til det fordi jeg vil ha litt action i spillet. Selv om spillet er nesten en kopi av GTA, så skjer det ellers egentlig ikke så mye action i spillet, noe som gjør at spillet blir litt kjedelig. En annen ting med spillet er at noen oppdrag blir for vanskelige å fullføre fordi det er bare alt for mange biler med i spillet + at politiet kommer altfor ofte. Selv om jeg ikke prøver å kjøre noen ned, så kommer det alltid noen mot meg og dytter slik at jeg mister kontroll og så er politiet hos meg før jeg rekker å si Game Over 2 ganger.
Det er ellers ikke så mye mer å si om spillet så jeg får komme med min konklusjon nå.

Spillet synes jeg er dårligere og mindre morsomt enn Road Rage fordi det er for lite spenning og action i spillet. Man kan i det minste få gå ut av bilen og utforske hele Springfield (t.o.m inne i hus som Simpson huset eller Mr. Burn's kontor), men ellers så synes jeg spillet ikke er like god og gøy som Road Rage.
Karakter: 4+

1 kommentar:

  1. Fin anmeldelse: god forklaring av spillet, og du peker på mange sterke og svake sider ved det. Alt i alt trodde jeg du kom til å trekke mer i karakteren, for det var jo en del du ikke likte ved det. Jeg skjønner det er irriterende at politiet kommer alt for raskt, men jeg skjønner ikke at du mener det ville være mer action hvis noen døde. The Simpsons er egentlig en ganske snill tv-serie, så jeg syns ikke det ville passet å drepe noen i spillet. Kanskje er det bedre at spillet skiller seg ut nettopp fordi ingen kan drepes?

    SvarSlett