lørdag 2. januar 2010

Gode Retrospill: En oppsummering fra 2009.

Velkommen tilbake! Som du kan se så skal jeg ikke anmelde noe, men jeg skal fortelle deg litt om bloggen min "Gode Retrospill." Du vet sikkert allerede at min forrige anmeldelse var "Santazia 1 og 2," men jeg har anmeldt mange flere enn bare den. I dag skal jeg nemlig gi deg en oppsummering fra i fjor, så kos deg. Bloggen min startet 15. April 2009. Min første anmeldelse var Croc: Legend of the Gobbos (PS1).

Hvorfor jeg begynte med bloggen:
Selve hovedgrunnen til at jeg begynte å anmelde spill er fordi jeg liker dem. Dem er underholdene, gøyale å spille med venner og familie og jeg synes rett og slett det bare er gøy å spille spill. Jeg startet med bloggen min fordi jeg vil dele mine meninger om spill jeg har spilt til alle egentlig.

Mine anmeldelser:
Så langt har jeg kommet med 72 innlegg (73 når du leser denne). Hver av spillene er fra forskjellige kompanier og konsoller. Jeg har anmeldt en del Super Mario spill, noen Play Station spill, men ingen Xbox spill ennå. Jeg har anmeldt nesten alle Mario Party spillene som finnes, noen Donkey Kong spill, Racer spill, ennå ingen Sonic spill osv. Grunnen til at jeg ikke anmelder noen spill fra de nye konsollene som er i dag er fordi jeg vil anmelde det som er retro og som ikke selges i butikker mer. Jeg vet at Play Station 2 ikke er retro ennå, men jeg synes den er retro fordi du ser ikke at Nintendo eller Microsoft gir ut ennå Game Cube spill eller vanlig Xbox spill. Jeg synes Sony burde konse mer om PS3 enn 2 nå fordi PS2 er retro og mange er kanskje ikke så opptatt av PS2 mer.

Nyheter:
Jeg kommer kanskje til å anmelde noen Zelda spill og noen fra dagens spill konsoller, men du er nok nødt til å vente en stund før det skjer. Jeg kommer faktisk til å anmelde både brettspill og kortspill til den her bloggen (Gode Retrospill) fordi selv om bloggen heter Retrospill, så mener jeg ikke bare Videospill, men også alle typer form for spill så nå har du nok noe å glede deg til.
PS. Jeg skal komme med en ny blogg som skal hete "Movie Marathon" der jeg anmelder filmer (ikke bare fra gamledager, men også fra idag) og ikke bare spill.

Hemmeligheter:
Nå skal jeg fortelle deg noen ting du kanskje ikke vet om/ ikke har oppdaget før.
#1. Jeg hadde tenkt å begynne bloggen min med å anmelde Super Mario 64 fordi det var det aller første videospillet jeg spilte noen gang, men bestemte meg for å anmelde den litt senere fordi jeg tenkte det ville være litt teit å begynne å anmelde det spillet man liker best. Jeg tok Croc: Legend of the Gobbos isteden for fordi jeg tenkte jeg heller skulle begynne med et mindre populært spill isteden for et veldig kjent et.
#2. I min 18. Anmeldelse (Mario Party 2 på N64) så ser man på bildet under coveret av spillet at det står A og B og sånt, men legg merke til hva det står. Det står "ABBA" (den kjente svenske pop-gruppen). Tror du meg ikke, så les min 18. anmeldelse så får du se.
#3. Du vet Donkey Konga anmeldelsen min fra Desember i 2009? Ser du nøye på datoen og kommentaren fra Knut Arne, så vil du oppdage at jeg anmeldte spillet dagen jeg ble født. Den 5. Desember (samme dato som Walt Disney). Den ble anmeldt på bursdagen med andre ord. Tror du meg ikke, så les nøye så får du se.
#4. I min 3. Anmeldelse (Conker's Bad Fur Day på N64) så ser du et bilde av Conker som sier "Okay! Suits me!" Spørsmålet er: hvorfor tror du jeg tok dette bildet til anmeldelsen min? Det gjorde jeg fordi det liksom skal være at jeg anmelder spillet og når jeg gjør det, så synes Conker bare at det er greit at jeg gjør det. Les om igjen den anmeldelsen så får du se.

Det er egentlig alt jeg har å si om bloggen min hittil. Jeg håper at du liker å lese bloggen min og at du nyter anmeldelsene mine. Vi ses neste gang til en ny anmeldelse.
Karakter til bloggen min: Det er opp til deg!

3 kommentarer:

  1. Hei Erlend! For en flott oppsummering! Jeg gler meg til å følge med på bloggen din, eller kanskje det blir bloggene i 2010? Ser fram til både å kunne lese om filmer (som jeg elsker) og brettspill, som jeg har spilt i mer enn 40 år nå. Artig at du avslørte noen hemmeligheter også - det gjør det hele enda mer spennende. Gratulerer med det første kalenderåret i bloggen din. Jeg gir deg en blank 6-er. Lykke til videre!

    SvarSlett
  2. Hei Erlend! Flott oppsummering. Jeg har ikke spilt mye av dataspillene og kan derfor ikke si veldig mye om disse. Imidlertid gleder jeg meg veldig til dine filmkommentarer da dette er av stor interesse for min aldersgruppe. Særlig gleder jeg meg til å se hva du mener om filmer fra 50-årene. Stå på! Flott innsats sålangt. Og selv om jeg ikke vet noe om dataspill. Meget bra skrevet. Hilsen Turid

    SvarSlett
  3. Hei Erlend. Det er interessant å lese din blogg om retrospillene. Dette er et område jeg har vist lite om. Derfor er det fint med en orientering av en ekspert.
    Frank M.

    SvarSlett