fredag 29. januar 2010

Erlends Topp 9 Favoritt Videospill.


Nå er det på tide med en toppliste. Siden jeg er kommet så langt, så har jeg bestemt meg for å vise deg de videospillene jeg liker best fordi du har vel lurt på det en stund nå, har du ikke? Så len deg tilbake dette er min toppliste av de videospillene jeg elsker. Hvorfor topp 9? Fordi jeg synes en topp 10 blir litt for langt og for klisjé.

Nr. 9: Conker's Bad Fur Day (N64).
Når det gjelder Nintedo 64 og deres Action og Plattform spill, så er det denne som er en av de beste i samlingen. Spillet drar deg inn i et actionfylt plattform spill, som også parodierer filmer som Matrix, The Terminator, Gladiator og mange andre kjente filmer. Spillet er også fylt med blod og komedie og en multiplayer mode du aldri glemmer. Hvorfor liker jeg dette spillet? Jeg liker spillet fordi det er underholdene, har et bra gameplay, har masse action og vold og fordi de har brukt kjente filmer som inspirasjoner til bosser og leveldesign ideér, så synes jeg det blir bare mer underholdene å spille spillet. Grafikken og lyden i spillet er imponerende til å være 64-bit. Spillet er bra for folk som liker filmer og vold.

Nr. 8: Brütal Legend (Xbox 360).
Hvis du liker videospill, Jack Black og Heavy Metal, så tror jeg du kommer til å elske dette spillet. Dette spillet tar ideén å blande Metal og plattform til en veldig spesiel kategori i spillverdenen. Spillet er fylt med oppdrag av forskjellige sorter, Heavy Metal sanger fra kjente band som Motörhead, Ozzy Osbourne, Megadeth og Black Sabbath og imponerende grafikk. Jack Black spiller hovedpersonen i spillet og kommer med en del morsomme setninger i spillet. Grunnen til at jeg ilker dette spillet er fordi jeg elsker å høre på Heavy Metal, spille videospill og høre/se på Jack Black i hva som helst. Spillet anbefales til de som skulle ønske det fantes et Heavy-Metal- plattfrom spill.

Nr. 7: Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest (SNES).
Av alle Donkey Kong spillene jeg har spilt, så tror jeg dette må være den beste. Selv om spillets plott er enkel, så er gameplayet utrolig. Dette Sidescroller spillet har kjempegode leveler, gode kontroller, grafikken og musikken i spillet er fantastisk. Hvorfor liker jeg dette spillet? Mest fordi når du spiller som Dixie Kong så kan man fly å sørge for å dø sjeldent, bossene er passe vanskelige og levelene er bra laget til.

Nr. 6: Super Monkey Ball 2 (GCN) og Sonic the Hedgehog 2 (Genesis).
Når det gjelder disse 2 spillene, så var det ikke så lett å finne ut hvilken av de jeg likte best, så jeg har bestemt meg for å putte dem på delt 6. plass. Jeg synes for det første at Super Monkey Ball 2 er et bar hjernetrim-rulle spill, grafikken er kjempebra til å være Game Cube og Musikken er fantastisk. Sonic 2 (skal anmeldes) er et kjempebra sidescroller spill, kontrollen er bra, grafikken og lyden i spillet er klassisk og levelene er imponerende laget til. Grunnen til at jeg liker disse 2 spillene er fordi jeg synes de har begge bar gameplay og multiplayer mode og fordi de er så utfordrene at du får den følelsen at du ikke vil gi opp med å spille. Du vil liksom fortsette til du har klart det. Spillene synes jeg med andre ord er klassiske.

Nr. 5: New Super Mario Bros. Wii og Mario Kart Wii.
Okay dette lover jeg er de 2 siste spillene som får en delt plass. Men grunnen til at disse 2 kommer på delt er fordi de er kanskje er de beste på Wii. New Super Mario Bros Wii liker jeg fordi det er en sidescroller og det ser ut som om det er Nintendo som er best på, du kan mekke spillet med tilsammen 4 spillere, men selv om spillet er vanskelig, så er det kjempegøy for alle som en gang har spilt Super Mario Bros. Levelene og grafikken er meget bra. Mario Kart Wii liker jeg godt fordi det er mange gode baner å kjøre på, flere personer å velge mellom og banene er underholdene. Dette spillet kan man også spille online, som fungerer kjempe bra og siden spillet passer for hele familien, så synes jeg at spillet er en Masterpiece.

Nr. 4: Mario Party 3 (N64).
Hvis du har lurt lenge på hvilket Mario Party spill jeg liker best å spille, så må jeg si at det er 3'ern som er best. Hvorfor? Fordi mini-games'ene er underholdene, brettene er gøyale og fordi grafikken er god + at du kan spille som Waluigi (du vet sikkert allerede at Waluigi er den Nintendo figuren jeg liker best). Musikken er en av de beste jeg har hørt noensinne og jeg bare synes dette spillet er gøy å spille og jeg kan spille dette når som helst.
Men det er fremdeles 3 spill igjen på lista, så følg med så finner du ut hvilken jeg verdsetter mest.

Nr. 3: Banjo Kazooie (N64).
Ja, jeg vet det er veldig mange Nintendo 64 spill på denne listen, men det er fordi jeg synes det er så mange gode spill på den konsollen. Men nå tilbake om spillet.
Det Banjo og Kazzoie spillet jeg rett og slett elsker og som jeg ikke kan få nok av, er rett og slett det første Banjo Kazooie spillet. Selve grunnen til at jeg liker dette spillet veldig godt er fordi det er et bra plattform spill, passe vanskelig, kjempebra musikk og grafikk, banene er bra designet og dette var et av de første spillene jeg vokste opp med. Spillet er en klassiker og kommer aldri til å glemme dette underholdene spillet.

Nr. 2: Madworld (Wii).
Dette må være det beste spillet til Wii synes jeg. Hvorfor? Fordi selv om spillet har bare Sort og hvit, rød og turkis som farger, så synes jeg spillet har bra action, vold, gameplay, baner og musikk. Spillet er voldelig som bare det og det elsker jeg og det her har så mange vanskelige bosser, at det gir deg så mye adrenalin at du ikke bare vil gi opp, men at du vil grisebanke hver eneste boss før du fullfører spillet. Kort sagt: Spillet har masse vold og action og jeg elsker spillet pga det.

Nå tenker du vel sånn "Ok, hvis ikke Madworld eller Brütal Legend er best. Hva er det da som du synes er det beste videospillet noensinne?"

Vel det skal jeg si deg, men før jeg gjør det, så skal jeg si hvorfor de andre spillene kom på de plassene de kom på. Conker's BFD puttet jeg nederst på listen fordi det er ikke alt ved spillet som jeg synes er perfekt. I Brütal Legend kan man ikke hoppe og det synes jeg var litt dumt. DKC2 er bra, men ikke 100% perfekt, Super Monkey Ball 2 og Sonic 2 har av og til altfor vanskelige og kjedelige baner. New SMB Wii og Mario Kart Wii er litte grann for vanskelige fordi det er ikke alltid like lett å spille med så mange folk på skjermen. Mario Party 3 kan bli vanskelig å spille dersom spaken er utslitt. Banjo Kazooie har for få bosser og Madworld er av og til litt stiff å spille. Men nå skal du endelig få vite hvilket spill jeg liker best.

Nr. 1: Super Mario 64 (N64).
Av alle Mario spill så er det denne jeg elsker mest av alt. Gameplayet er bra, musikken er en av de beste jeg har hørt noensinne, grafikken og kontrollen i spillet er helt passe og jeg synes rett og slett dette er et gøy spill. Jeg kan ikke riktig forklare hvorfor det er dette spillet jeg liker best, men det er vel fordi det var det første videospillet jeg spilte noen gang og vokste opp med. Jeg vet man kan finne en haug med glitch i spillet, men hvis man ignorer alt det der, så har man det gøy gjennom hele spillet fra begynnelse til slutt. Dette spillet kommer jeg aldri til å glemme fordi det er en masterpiece. Kort sagt: Jeg liker spillet fordi det var det spillet jeg vokste opp med.

Det var min toppliste av de spillene jeg liker best og jeg håper du likte å lese topplisten.
Vi ses neste gang til en ny anmeldelse!

1 kommentar:

  1. Spennende å se hvilke spill du liker best, og skikkelig underholdende lesning hele veien. Jeg har også satt opp enliste. Jeg velger også å være litt original: Har kun soill til Nintendo, lista består av sju spill (som du har anmeldt alle av) og jeg skiller ikke mellom ulike utgaver av spillet (for eksempel Mario Party). her er lista:
    7) Wario Ware Inc.
    6) Diddy Kong Racing
    5) Mario Superstar Baseball
    4) Super Monkey Ball
    3) Mario Golf
    2) Mario Kart
    1) Mario Party
    Selv om 4 av spillene har Mario i tittelen, så er mine favorittfigurer Donkey Kong og Wario.

    SvarSlett