onsdag 3. februar 2010

True Pinball (PS1).



Når det gjelder pinball videospill, så synes jeg dem er ok. Hvorfor? Fordi videospilversjonene av pinball ikke har den helt samme stemningen eller sjarmen som når du spiller på en ekte pinball maskin. Hittil så har jeg anmeldt Pinball på Nintendo Entertainment System og Mario Pinball Land på Game Boy Advance, men i dag så skal jeg anmelde et pinball spill til Play Station 1 og da tenker du sikkert "er denne bedre eller dårligere enn de 2 andre jeg har anmeldt?"
Hvis du vil vite det, så er det bare begynne å lese min anmedelse om True Pinball på PS1 som ble utgitt til Europa den 24. Juni 1996.

Gameplay:
Det er egentlig ikke så mye å si om gameplayet til dette spillet. Det er for det meste bare Pinball, men med 4 brett å velge og spille mellom. Det finnes en politi/SWAT pinballe brett, et viking brett, et party strand brett og et sporty stunt brett. Målet er å holde ballen i spill så lenge du kan. Man får poeng om du treffer bumpere eller fullfører et viss oppdrag som dukker opp av og til om du treffer en viss gjenstand.

Grafikken er bra (til å være 32-bit), musikken er god, men dette spillet synes jeg ikke er så morsomt å spille hele tiden. Det er bra at man slipper å betale spillet bare for å spille mer, men jeg synes ikke spillet er så genialt.

Konklusjon:
Det er egentlig ikke noe særlig å snakke om dette spillet fordi det er 100% pinball uten noe nytt eller spesielt. Spillet tror jeg bør spilles dersom du har fest og vil holde en konkurranse om hvem som kan få høyest high score i spillet. Spillet er i hvert fall ikke gøy å spille alene. Det er en sannhet.
PS: Hva betyr liksom "True" i True Pinball? At det er sant at dette er Pinball eller at dettte er true at spillet er Ok? I don't know for sure.
Karakter: 4-

2 kommentarer:

  1. Flipperspill er aldri realistiske på skjerm, så jeg er ganske enig.

    Poenget med true er vel å understreke at det er realistisk, men fysikken i spillet var ikke så imponerende at jeg kunne sverge på at jeg spilte på en ekte flippermaskin.

    SvarSlett
  2. Kan ikke huske spillet, men jeg syns nesten aldri det er kjedelig med flipper (og savner ikke noe ekstra for at det skal være morsomt). Det er vel fare for at realismen ikke er den samme som tittelen en gang lovet (true), og at det har kommet bedre spill senere. Skulle ønske det ble laget skikkelige spillversjoner av flipperspillene fra 60-tallet og tidlig på 70-tallet. Det var selve gullalderen for flipperspill. Slike bumpere og telleverk lager de ikke lenger.

    SvarSlett