mandag 8. februar 2010

Pikmin (GCN).


Av alle Nintendo spill jeg har spilt, så er det denne som stresser meg mest og den jeg misliker mest av alle. Hvorfor? Det får du vite mens du leser min anmeldelse om "Pikmin" på Nintendo Game Cube som kom til Europa den 14. Juni 2002.

Plott og Gameplay:
I Pikmin så spiller du som en astronaut ved navn kaptein Olimar. Målet med spillet er å samle opp delene til romskipet hans etter at den ble ødelagt av en meteor eller noe, jeg husker ikke helt begynnelsen på spillet så dersom du vil vite det, så må du nok gå på YouTube.Com for å se.
For å plukke opp delene til skipet så må du finne en rase med blomst-romvesener som heter Pikmin. Pikmin'ene finnes i 3 farger og har vær sin spesialitet. Den røde har en lang nese og kan hjelpe deg med å finne ting under bakken eller hjelpe deg med å finne romskip deler lettere. Den blå rasen kan gå under vann og bekker (noe som de andre rasene ikke kan) og de gule kan høre om det kommer fiender eller andre ting.

Men selve målet er å samle alle romskipdelene før 30 dager har gått ellers så har all oksygenen til Olimar gått ut og da har man tapt spillet og du får Game Over.
Dette er en av de selve hovedgrunnene til hvorfor jeg totalt misliker spillet fordi med denne time-limiten (som jeg kaller det), så har du stress og når jeg spiller videospill så vil jeg ha det gøy, ikke bli stresset og sur + at dagene i spillene varer sånn ca. i virkeligheten 15-20 min. En annen grunn til at jeg misliker spillet er fordi nesten alle delene er for gdot gjemt og det er altfor mange sterke fiender i spillet som dreper deg og pikmin'ene så lett som ingenting.

Graffikken i spillet er grei nok men musikken er kjedelig og ikke koselig i det hele tatt å høre på. Lydeffektene er ok, men ellers så er det ikke noe mer bar med spillet synes jeg.

Konklusjon: Spillet er vanskelig og stressende, noe som jeg ikke liker når jeg spiller spill. Jeg likte ikke spillet så godt heller og kommer nok ikke til å spille spillet noen gang igjen.
Karakter: 1

2 kommentarer:

  1. Det var jammen helslakt! jeg likte godt at du gikk rett på sak denne gangen, slik at leseren med en gang kan begynne å kose seg med slakten som skal komme. Ja, det er morsomt å lese anmeldelser på filmer, spill og annet når de får terningkast 1. Ofte hevner anmelderen seg litt ved å være både spydig og annet, og det er jo artig. Bra anmeldelse!

    SvarSlett
  2. Morsomt, men jeg er nå ikke enig i at tidsbegrensningen gjorde mye for kvaliteten på spillet. I sin tid hadde det veldig innovativt gameplay og god grafikk. Jeg er for øvrig enig i at det er dumt å ha en tidsbegrensning; det er kjipt om man bruker mye tid langt tilbake i spillet og gjør mye arbeid forgjeves.

    De fjernet tidsbegrensningen i toeren, som gjorde at det ble bedre mottatt.

    SvarSlett