torsdag 21. januar 2010

Ms. Pac-Man (Arkade).


Hvis du husker hvem Pac-Man er, så vet du sikkert allerede hvem Ms. Pac-Man er. Kort fortalt så er hun kona til Pac-Man. Det ble laget en oppfølger til Pac-Man som het Ms. Pac-Man fordi Namco ville prøve å få jenter til å spille videospill også, og ikke bare gutter. Selv om Ms. Pac-Man ble utgitt i 1981 (samme år som Donkey Kong) og Pac-Man ble utgitt i 1980, så kan man tenke På Pac-Man og Ms. Pac-Man som et bror og søster spill. Men er Ms. Pac-Man like bra som Pac-Man? Det får du vite dersom du leser denne anmeldelsen.

Gameplay:
Spillet er veldig likt Pac-Man. Man går rundt en labyrint og spiser alle marshmallowsene for å fullføre levelet. Mens du prøver å gjøre dette, så er det 4 spøkelser på jakt etter deg. Du husker sikkert hva de heter, men hvis du ikke gjør det, så skal du få høre det igjen. De heter: Inky, Pinky, Blinky og Clyde. Dersom du blir truffet av dem 1 gang, så er du død. Dør du 3 ganger, så er det Game Over.
Det er ikke noe annet mål med spillet bortsett fra å få en high score. Får du f.eks. over 50 000 poeng, så kan du prøve å slå den rekorden. For å få poeng så spiser du opp alle marshmallowene, frukt som dukker opp av og til eller prøver å spise opp de 4 andre spøkelsene med en power-up som gjør deg uslåelig.

Hva jeg ikke likte med dette spillet:
Hvis du lurer på det, så er dette spillet litt lettere enn Pac-Man, noe som er bra, men grafikken her synes jeg ikke er like perfektt som Pac-Man. Jeg synes gameplayet kunne vært litt annerledes fordi av og til føles det ut som om jeg spiller en Pac-Man piratkopiert spill.

Konklusjon:
Spillet er bra, men litt dårligere enn Pac-Man. Det var bra at spillet var litt lettere enn Pac-Man, men jeg tror jeg foretrekker Pac-Man isteden for Ms. Pac-Man.
Karakter: 4+

1 kommentar:

  1. Fin anmeldelse! Jeg husker spillet, men ikke hva som var spesielt med det sammenlignet med det opprinnelige PacMan. Det tyder vel på at det kanskje ikke var så mye nytt ved spillet, og at det heller ble utviklet for å tjene mer penger på PacMan-konseptet.

    SvarSlett