lørdag 8. mai 2010

Donkey Kong Jr. (Arkade/NES).


Er oppfølgeren til arkade klassikeren Donkey Kong. Det som er så annerledes med dette spillet er at isteden for å spille som Mario, så spiller du som Donkey Kong Jr. Jeg synes dette spillet er bra, men kan den være like god som det første Donkey Kong spillet? Let's find out!
Spillet ble utgitt i 1982 og utgitt på NES litt senere.

Gameplay:
Spillet denne gangen handler om å redde Donkey Kong isteden for en dame, og isteden for tønner og flammekuler som fiender, så får man disse små krokodillene etter seg ved navn Klap-Traps, så det har skjedd en del forandringer her siden det første Donkey Kong spillet. For å komme seg til buret Donkey Kong er fanget i, så må du klatre opp til toppen på lianer og unngå å bli bitt av Klap-traps. Klatrer man opp med 1 liane, så går det sakte, men klatrer du opp på 2 lianer, så går det raskere. Klatrer man ned med 1 liane, så går det raskt, men klatrer man ned med 2 lianer, så går det saktere, så det gjelder å tenke litt for hvordan man skal klatre opp + ned og unngå klap-traps. Dør du 3 ganger er spillet over. Du fullfører et level når du greier å komme deg til topps og få tak i en nøkkel, for så å gå videre til neste level.

Hva er bra og dårlig med spillet:
Spillets grafikk er fargerik og fin å se på. Lydeffektene er passe og spillet er underholdene å spille. Den eneste klagen jeg har med spillet er at jeg synes spillet ikke er like underholdene som Donkey Kong Arkade. Keep in mind: Dette spillet er gøy, but not as good as Donkey Kong Arkade. Grunnen er fordi gameplayet i dette spillet ikke er så like intenst som Donkey Kong Arkade og fordi jeg synes Donkey Kong Jr. blir fortere kjedelig etter et halv time. Mitt forslag da er at man spiller dette spillet i små doser eller kanskje 1 gang i uka eller noe.

Konklusjon: Ellers er spillet topp og det er ikke så mye mer å si om Donkey Kong Jr.
Spillet er underholdene og gøy å spille, men ikke like bra som Donkey Kong Arkade. Spillet anbefales for alle som liker klassiske spill og Donkey Kong.
Karakter: 5/4 ( det vil si at den er nær 4+, men ikke helt).

2 kommentarer:

  1. God anmeldelse; akkurat passe lang.

    Jeg er også enig. Donkey Kong 1 er bedre.

    SvarSlett
  2. Har ikke spilt spillet, men anmeldelsen ga meg en god innføring. Jeg spilte så mye Donkey Kong på Game & Watch da jeg var liten at jeg fortsatt blir litt kvalm når jeg tenker på det. Derfor frister det heller ikke å prøve dette, selv om det anbefales av erfarne spillere som deg.

    SvarSlett