lørdag 29. mai 2010

Donkey Konga 2 (GCN).



Etter suksessen med det første det første Donkey Konga spillet, så kom "Donkey Konga 2" et år senere. Spillet ble utgitt i 2005 til Europa, men er Donkey Konga 2 er bedre enn Donkey Konga 1? Når anmeldelsen er over så vet du nok svaret allerede.

Det er egentlig ikke så mange forskjeller i Donkey Konga 2, bortsett fra at Donkey Konga 2 har 30 nye sanger og at multiplayer mode er litt bedre enn det første. For å spille spillet og gjennom en sang så bruker du Donkey Konga trommesettet. Når en rød tromme dukker opp på skjermen, så slår du på høyre tromme, gul tromme så slår du venstre, lilla så er det begge samtidig og en lyseblå tromme betyr at man klappe i hendene. I Single-player mode så gjelder det å spille gjennom en sang så godt man kan... Som jeg så i sta, det er ikke så mange forskjeller i gameplayet mellom Donkey Konga 1 og 2.

Spillets grafikk er litt bedre enn Donkey Konga 1, men ikke mye og lyden fungerer greit.
Det eneste som jeg synes er dumt med spillet er at klappesensoren er for følsom (akkurat som i Donkey Konga 1, så det var ikke blitt forbedret) og sangene i spillet blir man lei av etter å ha hørt dem, så mange ganger. Det er heller ingen sanger fra AC/DC, Motörhead eller fra noen gode band i spillet, det er for det meste bare sosse sanger å slikt. Det er i det minste noen sanger fra Super Smash Bros. Melee, men det hjelper ikke mye på moroa.

Min konklusjon er at spillet er altfor likt det første, sangene og sensoren i spillet er fremdeles ikke forbedret, så Donkey Konga 2 føles ut som en ikke helt 100% god re-make av Donkey Konga 1. Donkey Konga 2 er i det minste et greit spill, men jeg synes fremdeles det burde vært noen sanger fra f.eks. AC/DC, Motörhead eller andre kjente rocke-band.
Det er egentlig ingen flere Donkey Konga spill bortsett fra Donkey Konga 3, men det spillet ble bare utgitt til Japan.
Donkey Konga 2's karakter: 4-

1 kommentar:

  1. Jeg har ikke spilt toeren, men jeg var ikke veldig imponert over eneren heller. Egentlig liker jeg ikke spill med ekstrautstyr, som for eksempel plastikktrommer eller halvstore gitarer. De tar mye plass, og er ikke så festlige å spille på i lengden. Fin anmeldelse!

    SvarSlett