søndag 23. mai 2010

Super Monkey Ball 1 (GCN).


Du husker sikkert min anmeldelse om Super Monkey Ball 2? Grunnen til at jeg anmeldte den først var fordi jeg ikke hadde 1'ern, men nå som jeg endelig har fått tak i den og spilt spillet, så er det endelig på tide å si hva jeg syntes om det første Super Monkey Ball spillet. Spillet ble utgitt til Europa 3. Mai 2002.

Gameplay: I spillet så kan velge om man vil spillet Main Game eller Party Mode. På Party mode er det en rekke spill du og noen venner kan spillet. Første gangen man spiller spillet, så går det bare ann å velge mellom 3 spill: Monkey Race, Monkey Target og et Monkey sloss spill. Det er totalt 6 party spill, men de 3 siste må man få nok poeng til for å "unlocke."
I Main game så finnes ikke Adventure mode slik som det gjorde i Super Monkey Ball 2, men det som er på en måte adventure mode i spillet er den som heter "Challenge Mode." I Challenge mode finnes det 3 moduser man kan spille. Beginner med 10 leveler å fullføre, Advanced med 30 leveler og til sist men ikke minst, Expert med 50 leveler. Den totale sum er at det er 80 leveler i spillet, mens i 2'ern var det 100 (i Story mode altså). Så dette spillet er kortere enn 2'ern.

Hva er bra og dårlig med spillet:
Spillets grafikk og lydeffekter er det samme som 2'ern (vent, la meg rette setningen litt: siden 1'ern var først så er det egentlig 2'ern som har samme grafikk og lydeffekter som 1'ern) som er Ganske bra. Bakgrunnsmusikken i dette spillet er Ok, men dessverre så må jeg si at 2'ern har mange bedre bakgrunnsmusikker enn 1'ern.

Nå kommer det store spørsmålet: Hvem er bedre. 1'ern eller 2'ern?
På det spørsmålet må jeg svare at jeg syntes Super Monkey Ball 2 var bedre enn Super Monkey Ball 1.
Hvorfor: Fordi dette spillet var kortere og fordi jeg syntes egentlig Super monkey Ball 1 ikke var så like underholdene som 2'ern. Hovedgrunnene er fordi det er færre leveler og partyspill i dette spillet, og de er forresten ikke like gøye og kreative som de i 2'ern.
Keep in mind: Jeg ilkte Super Monkey Ball 1, but was not as good as the sequal.

Konklusjon: Ellers er det ikke så mye mer å si om Super Monkey Ball 1 bortsett fra at det var et gøy spill, men jeg tror jeg anbefaler deg å heller å prøve Super Monkey Ball 2 enn Super Monkey Ball 1 fordi 1'ern er ikke like underholdene og gøy som Super Monkey Ball 2.
Karakter: 4+
PS: Nå er det forresten bare 3 anmeldelser igjen før jeg har kommet med 100 innlegg.

1 kommentar:

  1. En kort og fin anmeldelse, som vanlig med en lettlest innføring i spillet og en god begrunnelse for karakterfastsettelsen. Jeg har ikke spilt det selv, men hvis det ligner SM2 (som jeg syns var skikkelig artig) så lover det godt. Gleder meg ihvertfall til å prøve det etter å ha lest anmeldelsen.

    SvarSlett