lørdag 15. mai 2010

Sonic The Hedgehog (Genesis).


Før jeg begynner å anmelde spillet Sonic The Hedgehog , så vil jeg gjøre oppmerksom på 2 ting. 1). Nå er det bare 4 anmeldelser igjen før jeg har kommet med 100 innlegg. Og 2). Jeg har bestemt meg for å komme med kun 5 innlegg i måneden pga. at jeg har denne bloggen jeg må komme med innlegg til og siden jeg også har "Movie Marathon" å holde på med, så blir det veldig mye å gjøre pga. research og mange andre ting.
Men nå tilbake om Sonic.
Sonic The Hedgehog var en gang før verdens mest populære videospillfigur pga. at han var ny, rask og badass. Men etter at selskapet SEGA gikk konkurs og i dag selger sine spill til Xbox, Nintendo og Play Station, så ble Sonic ikke like lenger populær som han var den gang. Han ble også litt upopulær pga. at mange av Sonic spillene i dag ikke lenger er så gode som de første. Sonic the Hedgehog er forresten SEGAs maskott.
I dag skal jeg anmelde det første Sonic spillet som kom på deres konsoll Sega Mega Drive (a.k.a. SEGA Genesis) og ble utgitt til USA og Europa 23. Juni 1991 og til Japan ble den utgitt 26. Juni 1991.

Gameplay: Målet med spillet er enkelt, og det er å komme seg til slutten av hvert level uten å dø. Noe man bør vite er at spillet ikke er som i Super Mario Bros der man går sakte og samler på penger. Nei, her så løper Sonic isteden for å gå, så man bør ha full kons. + kontroll og isteden for mynter, så samler Sonic på gullringer. Hver verden inneholder 3 leveler som man skal løpe seg gjennom og på slutten av det 3. levelet så møter man en boss som man skal slå (bossene var for det meste Sonics verste fiende: Dr. Robotnik, også bedre kjent som Dr. Eggman i forskjellige kjøretøy eller maskiner). Det er også bare 7 verdener i spillet, men siden det er 3 leveler i hver verden, så er det 21 leveler i hele spillet.

Hva er bra og Dårlig med spillet:
Spillets grafikk er veldig fargerik og veldig bra, bakgrunnsmusikkene og lydeffektene i spillet passer helt utmerket.
Det jeg ikke helt var fornøyd med spillet er at siden spillet har et raskt gameplay og Sonic løper fort, så er det vanskelig å ha kontroll over spillet. F.eks. så er det tilfeller der man løper veldig fort gjennom levelet og klarer ikke å holde øye med hva som er forran deg og stoppe i tide, og da dukker det opp en fiende sånn plutselig og da ender det med at man blir truffet og mister litt liv fordi du ikke klarer å stoppe i tide. Det hender også noen ganger at man løper så fort at man bare plutselig faller i en grøft uten man oppdager det itide.
Med andre ord: spillet er som en bil, man må ha kontroll for ellers så skjer det en katastrofe.
Ellers så har jeg ikke så mye mer å si om spillet.

Konklusjon: Spillet er kjempegøy, gameplayet og grafikken er bra, men spillet går litt for fort og man har ikke så god kontrollen over Sonic (figuren du spiller som) og jeg synes egentlig Mario spillene er bedre en Sonic spillene + at jeg synes Sonic the Hedgehog 2 er mye bedre enn dette. Men ikke tro at spillet er dårlig eller Ok, fordi jeg synes spillet er artig og jeg anbefaler spillet for alle.
Karakter: 5

1 kommentar:

  1. Nok en fin anmeldelse fra min favorittkritiker. Jeg likte spesielt godt at du dro litt av historien til Sega før du gikk inn på anmeldelsen av selve spillet. Det gjør det hele mer interessant for oss gamle gubber som nesten var gift da disse spillene kom, men som er interessert i å lære litt om spillhistorien. Er forresten imponert over at du greier å oppdatere bloggen din ukentlig! Jammen arbeider du raskt!

    SvarSlett