søndag 30. mai 2010

Worms: United and Reinforcements (DOS).



Worms: United and Rainforcements var et av de første videospillene jeg spilte da jeg var barn, så den bringer mange nostalgiske minner. Spillet ble utgitt på de første Windows PC'ene ved navn DOS (Disc Operation System) og spillet er fra 1996. Er spillet bra? La oss finne det ut!

Spillet er for det meste en blanding av både et krigspill og sidescroller. Målet er å få drept alle dine motstanders spillere før spilletiden er ute. Du spiller som marker og for å få drept dine motstandere så bruker man en rekke forskjellige våpen som f.eks. en Bazooka, Håndgranater, Bananbomber, Raketter osv. Hver av dine marker har 100 liv og du kontrollerer ca. 4-5 marker på hvert lag og man kan få tak i mer liv og våpen ved å gå bort til en kasse som dukker opp tilfeldig i spillet. En siste ting med gameplayet som er å nevne er at man kan selv velge hvilket type brett/bane man vil slåss på.
PS:man må også være obs. på når du skyter fordi spillet viser deg en hvor sterkt og hvor vinden blåser, noe som gjør at man må tenke litt før man skyter.
Spillets grafikk er veldig nostalgisk, noe som er fint for retro-gamers som f.eks. meg selv. Lydeffektene og bakrgunnsmusikken i spillet er fantastisk og høres realistisk ut. Du spiller forresten ikke med en håndkontroll i spillet, men med keyboardet til PC'en.
Det som er gøy og bra med spillet er at kontrollen i spillet er perfekt og fungerer fint. Gameplayet er morsomt og dersom man sprenger et landområde, så blir den delen du har sprengt borte, så banen blir også mindre og utfordrene. Banene/brettene er kreative og dresom man spiller med flere folk, så kommer dere til å få en kveld dere ikke kommer til å glemme. Tro meg, spillet er gøy.

Konklusjon: Det er egentlig ingenting som er dårlig med spillet for å si det rett ut. Spillet har en fin blanding av både krig og sidescroller og spillet er gøy å spille pga kreative brett/baner og gameplay. Jeg anbeflaer spillet til de som liker krigspill og sidescrollers.
Karakter: 6

1 kommentar:

  1. En kjempefin anmeldelse av et spill jeg egentlig aldri skjønte bæret av! Noen ganger tar man ikke helt poenget, selv om andre er fra seg av begeistring over spillet. Broren min spilte også dette spillet, ofte i mange timer om gangen, men jeg kjedet meg etter bare noen minutter. Men når jeg leser anmeldelsene dine, kjeder jeg meg derimot aldri. Denne likte jeg ekstra godt.

    SvarSlett