fredag 5. juni 2009

Buzz: The MEGA Quiz (PS2).


Buzz: The MEGA Quiz er Oppfølger'n til Buzz: The BIG Quiz. I Buzz: The MEGA Quiz er det 5000 nye spørsmål og nye runder. Spillet kom til Europa i 2007.

Buzz: The MEGA Quiz har samme mål og mening som The BIG Quiz. De eneste forskjellene med dette spillet er at det finnes nye runder og spørsmål. Eks: Poengbygging heter nå poengvelger og det er kommet nye runder med hvert sitt mål. Her et par eksempler:
Ny runde 1: Kake kasting
Ny runde 2: Globetrotter
og finale runden heter nedtelling. I nedtelling blir poengene du har samlet omgjort til tid og da er poenget å holde deg i runden så lenge du kan til du ikke har mer tid igjen. En annen ting med runden nedtelling er at når den starter så får du nemlig høre "The Final Countdown" som bakgrunnsmusikk (bare deler av den). En annen ting som er nytt med spillet er at du kan spille med flere folk enn før. I The Big Quiz så kunne man nemlig bare spille fra 1til 4 spillere, men her så kan man spille fra 1 til 8 spillere og det høres utrolig bra ut synes jeg.

Spillet synes jeg er topp og hvis jeg skal være ærlig så synes jeg dette spillet er bedre enn The BIG Quiz og jeg anbefaler deg å prøve spillet. Den eneste tingen i dette spillet jeg hater er at i runden "Raskeste finger" så kommer det musikk spørsmål og skal jeg være ærlig, så er musikkspørsmålene om band eller grupper jeg misliker sterkt.

Karakter:
6-
Følg med neste gang for da skal jeg nemlig anmelde Super Mario Bros. 3!

1 kommentar:

  1. Et kjempemorsomt spill for hele familien! Jeg liker alle quiz-zpillene i serien unntatt det om popmusikk, for der spiller de bare listepop med gutter eller jenter som har omtrent samme stemme. Hadde det vært Rammstein eller Metallica kunne det derimot vært ganske gøy! Karakter fra meg: 6

    SvarSlett