fredag 12. juni 2009

Wrecking Crew (NES).


Wrecking Crew er et litt uvanlig plattform spill som sikkert ikke mange kjenner til, men de som har spilt eller vokst opp med spillet vet sikkert alt dette fra før av. Spillet kom til Europa den 15. Oktober 1987.

I Wrecking Crew så spiller du som Mario og det man skal gjøre i spillet er å fjerne alle steinvegger og metal dører uten å bli tatt eller drept av fiendene som følger etter deg overalt. Du har en hammer som et våpen og du slår på steinveggene med B-knappen. A-knappen kan du også slå med. Men det som er det mest irriterende med spillet er når du kommer til en blindvei, så blir du drept uansett hva du gjør.Det går heller ikke ann å hoppe over fienden fordi det ikke finnes noen hoppeknapp i spillet. Spillet er ellers ganske gøy og utfordrene fordi jo lenger du kommer ut i spillet, så blir det vanskeligere, det kommer flere steinvegger og dører du må knuse og det kommer flere nye fiender du må drepe. Spillet går fra level 0 til 100 så Wrecking Crew er egentlig et ganske langt og utfordrene spill og det er det jeg liker med spillet.

Hvis jeg skal være ærlig så synes jeg Mario fra Wrecking Crew ikke ligner på den Mario'en vi kjenner i dag, men grunnen til at Wrecking Crew Mario ikke ligner på den-vi-kjenner-idag Mario er fordi Wrecking Crew Mario har på seg helt andre klær enn vanlig Mario. Jeg liker spillet, men det er ikke det beste spillet jeg har spilt. Men jeg synes du bør prøve det om du har det.

Karakter: 4.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar